• tigerkaka

    ap-förälder hur ser du på barnpassning?

    Hey !
     
    undrar lite hur ni andra ap-föräldrar ser på barnpassning? Det jag nu pratar om är en timme här och där, skulle inte kunna tänka mig att lämna bort min lilla solstråle flera timmar än. tyvärr finns det inga mor eller far föräldrar i närheten så det kommer nog att bli en god vän eller om man vågar prova på sats barnpassning i en timme när man är och tränar. min lille kille är nu 11 månader.

    Tips o råd mottages =)

    notera att tråden ligger under AP.

  • Svar på tråden ap-förälder hur ser du på barnpassning?
  • Tangent

    Om du lämnar bort enstaka timme är nog ingen fara. Jag hade hellre valt kompis än Sats barnpassning.
    Det är väl också viktigt att se hur barnet reagerar. Om möjligt kan du kanske passa på att ha barnvakt då barnet sover?
    Min pojke är 8 år nu och han vill inte lämnas till barnvakt. Därför gör vi inte det om det inte är tvunget pga jobbet. Blir jag bjuden på fest och sonen inte är välkommen stannar jag hemma. Tycker att det är långa dagar för sonen i skola/fritids ändå.
    Vill ge dig ett länktips, tror att det finns artikel om barnvakt där http://www.abctidning.se/index.html

  • Ilena

    jag skulle valt en god vän, inte sats barnpassning. Otrygg miljö. jag tycker en 11 månaders är för liten för det, men hos en vän till dig i din hemmiljö kan han ju vara trygg! Då tycker jag flera timmar är ok, för inte märker en så liten skillnad på 1 h eller 3 h?

Svar på tråden ap-förälder hur ser du på barnpassning?