• LiaDiza

Kör andra gången med gonal-f sprutor, ge mig hopp!!

Har ett barn sen tidigare men vill ha ett till! Min dotter är 6 år och vi har fösökt få ett till barn i 5 år men har inte lyckats!! Har ätit pergotime för några år sedan men utan resultat! Provade med gonal-f i mars men äggen växte inte och jag fick mens. Har gått ner ca: 6 kilo sen dess och har precis börjat med gonal igen...Fick även reda på att jag har fel på sköldkörteln och äter nu sedan 4 dagar tillbaka levaxin.  Jag är rädd att jag aldrig ska få bli gravid nå mer!! Jag längtar efter ett syskon till min dotter så det gör ont!! Jag behöver få höra era historier! Törs jag lita på att det kommer funka den här gången?

• Svar på tråden Kör andra gången med gonal-f sprutor, ge mig hopp!!
  • Tessan1980

Hejsan. Här är en till som ska börja på Gonal-F sprutor, fast den 1/10. Hur länge har du gått på dem?

• zorba100

Jag ska börja med menopur i nästa vecka för tredje gången

• LiaDiza

Hej tjejer. Jag tog Gonal i februari men fick mens och äggen växte inget. Fick rådet att tappa lite i vikt och komma tilbaka i augusit. Tappade ca 6 kilo och gick tillbaka till min läkare. Han tog nya tester och det visade sig att min sköldkörtel inte fungerade som den ska, fick Levaxin och började med sputorna igen. Nu har jag sprutat i 13 dagar och det blir den 14:e dagen ikväll. Ska på vul i eftermiddag för att se om ägge växt till sig något. Förra veckan hade de växt lite men inte så mycket så jag hoppas verkligen att jag får ett positivt resultat idag. Hur länge har ni försökt bli gravida? Vad är anledningen till att ni inte blivit garvida?

• Tessan1980
    LiaDiza skrev 2011-09-26 13:06:21 följande:
    Hej tjejer. Jag tog Gonal i februari men fick mens och äggen växte inget. Fick rådet att tappa lite i vikt och komma tilbaka i augusit. Tappade ca 6 kilo och gick tillbaka till min läkare. Han tog nya tester och det visade sig att min sköldkörtel inte fungerade som den ska, fick Levaxin och började med sputorna igen. Nu har jag sprutat i 13 dagar och det blir den 14:e dagen ikväll. Ska på vul i eftermiddag för att se om ägge växt till sig något. Förra veckan hade de växt lite men inte så mycket så jag hoppas verkligen att jag får ett positivt resultat idag. Hur länge har ni försökt bli gravida? Vad är anledningen till att ni inte blivit garvida?
    Ahh håller tummen för att det går bättre nu denna gången. Vi fick ett sent MA (20grav.veckan) Nov.09 och har försökt sedan dess. Men i Februari i år konstaterade de att jag lider av PCO. Fick börja på Pergotime, gick 6 kurer ocj,h inget hände. Så nu blir det insemination för vår del. Har börjat med nässprayet och i morgon bitti har jag tagit det 1 vecka. Den 1/10 börjar jag med sprutorna. Ska bli spännande.

Hur länge har du själv försökt?
  • LiaDiza

Åh va spännande! jag beklagar MA =/ Fy va hemskt!

Det gick bra idag iallafall!! Hade en stor fin äggblåsa så jag ska äntligen få ta ägglossningssprutan på onsdag!! Jag kan inte fatta att det är sant! Så här långt har vi aldrig kommit och jag tänker faktiskt vara glad fullt ut även om det kan skita sig sen! Lycka till och uppdatera så ofta du kan! Vi har försökt i 5 låååånga år så nu är det väl ändå min tur?!! =)

• Tessan1980

Går du på nässpray med? du får vara hur glad du vill, det förtjänar du! Klart att det är din tur nu.

• LiaDiza

Nej jag har ingen nässpray, det har man väl bara om man ska göra ivf? Eller har jag fattat fel? Är inte så insatt ;P
    Va spännande det ska bli när du får börja med sprutorna =) Det skulle vara väldigt roligt om du ville uppdatera så jag får se hur det går för dig =)

• Tessan1980

nej vi skulle inte göra IVF utan insemination. Men det ser inte ut som om jag ska börja med sprutorna iaf. Har fått positivt på ett gäng grav.test!

• Tessan1980
    LiaDiza skrev 2011-09-28 10:39:20 följande:
    Nej men skojar du?! Fan va roligt! Va glad jag blir, grattis!!
    Nä.. Svaga test så jag hoppas inte för mycket just nu! Men ska antagligen få komma in till kliniken i morgon. tänkte jag skulle se om jag kan lägga upp bilder på de svaga.

Tack för grattiset.
  • Tessan1980

Dåliga bilder, systemkameran la ner så fick ta den lilla. Men som sagt, de är inte starka, syns mer i verkligheten.

• LiaDiza

Det är så himla kul att titta på såna här bilder tycker jag, jag hoppas att jag själv snart ska kunna lägga upp såna här bilder. =)

• Tessan1980
    LiaDiza skrev 2011-09-28 12:14:27 följande:
    Det är så himla kul att titta på såna här bilder tycker jag, jag hoppas att jag själv snart ska kunna lägga upp såna här bilder. =)
    klart att du kan o det ska du få snart..
Svar på tråden Kör andra gången med gonal-f sprutor, ge mig hopp!!