• Snösparv

weekend i europa i höst

Vi tänkte ta en weekendresa till en stad i europa i höst, men kan omöjligen bestämma oss för vilken! Har ni något förslag?

Vi har rest en hel del, men aldrig med barn. Vår dotter är ca 9 månader när vi åker, vi har ju inte bestämt exakt när det blir.

Alla tips mottages gärna Glad

• Svar på tråden weekend i europa i höst
  • Dixie

vi har bokat en weekend i Hamburg i oktober! annars är ju även Berlin en trevlig stad

• tantS

Vi ska ta en weekend till Helsingfors i vår. Ska visa sambon min gamla sommarstad. Åk inte dit när det är snö, blir isigt!

Budapest är billigt och fint! I Berlin hittar man alltid något trevligt att göra =)

• Smurflisa

Jag säger bara Barcelona.....Vi var där en vecka i våras när vår son var ungefär ett.  En jättebra stad att ta med barnet till

• Snösparv
    Dixie skrev 2011-09-15 12:00:08 följande:
    vi har bokat en weekend i Hamburg i oktober! annars är ju även Berlin en trevlig stad
    Har ni varit i Hamburg förut? Vi funderar på Berlin...
    tantS skrev 2011-09-15 12:05:55 följande:
    Vi ska ta en weekend till Helsingfors i vår. Ska visa sambon min gamla sommarstad. Åk inte dit när det är snö, blir isigt!

Budapest är billigt och fint! I Berlin hittar man alltid något trevligt att göra =)
    Har varit i Helsingfors ett par gånger, är som du säger trevligare på sommaren.

Vad skulle du rekommendera att titta på/göra i Budapest?
    Smurflisa skrev 2011-09-15 12:08:52 följande:
    Jag säger bara Barcelona.....Vi var där en vecka i våras när vår son var ungefär ett.  En jättebra stad att ta med barnet till
    Vad kan man göra i Barcelona? Hört om flera som gillar den staden, men fått intrycket att den inte passar för en familj, roligt om jag har fel Glad
  • Dixie
    Snösparv skrev 2011-09-15 18:45:22 följande:
    Har ni varit i Hamburg förut? Vi funderar på Berlin...
    tantS skrev 2011-09-15 12:05:55 följande:

jag var i Hamburg när jag var barn - men det är ett tag sedan........ men vi har kompisar som varit i Hamburg i våras och var mycket nöjda! vi bor i Skåne och det är ju smidigt för oss att kunna köra dit.
Svar på tråden weekend i europa i höst