Ingen mens efter p-piller - Vill bli gravid!
Hej på er!Jag skulle gärna vilja börja en tråd tillsammans med er andra tjejer som vill bli gravida, men som efter avbrott med p-piller inte återfått normal mens-cykel.
Jag och min sambo vill gärna bli föräldrar så vi bestämde att jag skulle sluta med mina p-piller som jag tagit i omgångar under ca 8 år totalt. Jag slutade med mina p-piller (yasmin) den 11 maj 2011, ca 4 månader sen och jag har fortfarande INTE fått min mens.
Det är oerhört frustrerande och jag vill inget hellre än att bli "normal" och förhoppningsvis också gravid! Jag gick till min gynekolog och gjorde en undersökning. Hon berättade att det är helt normalt att mensen inte infinner sig med en gång efter att man slutar med p-piller (kunde de inte sagt det den dagen man bestämde sig för att börja med det) och hon kunde genom VUL konstatera att jag troligen har PCO vilket gör mig än mer förvirrad. Hon skickade iväg mig för provtagning och jag väntar nu på svaren.
Jag har läst en del om Bidrottninggelé (apiforce) och att det ska hjälpa ägglossningen att komma igång, jag har ätit dem i två veckor nu. Vad är era erfarenheter?
Är någon där ute i samma sits? Vad är era historier och erfarenheter?
Jag hade tyckt det vore trevligt att ha några jämlikar att prata med under tiden och på vägen mot en efterlängtad graviditet!
Sommarfågeln