• ANON3
    Äldre 15 Sep 12:00
    6478 visningar
    5 svar
    5
    6478

    Deppig av att gå hemma

    Hallå.

    Är hemma med våran son som kom för några månader sedan.
    Min sambo arbetar.
     Det gick bra i början jag hittade på saker för att just inte bli inåtvänd och deppig.
    Men nu känner jag att jag börjar bli riktigt deppig och nere av att gå hemma hela dagarna, även om jag hittar på saker.

    När min sambo kommer hem har vi inget att prata om, eller hon har väl saker och prata om men det är i 10min.
    Sen är väl det värsta att hon är väldigt osympatisk och ser hellre att hon mår bra. Hon har svårt att prata "negativitet", vilket stör mig.
    Tar man upp dt blir det ett jävla liv.

    Vet inte hur jag ska bryta denna onda cirkel. Vill gärna börja arbeta igen men måste vänta några veckor till..

    /N               

  • Svar på tråden Deppig av att gå hemma
  • Äldre 15 Sep 13:38
    #1

    Se till att komma ut och träffa andra människor, att bara gulla med barnet och klippa gräsmattan räcker inte. Mammorna går barnvagnspromenader i grupp och fikar och går på babysång etc, hitta några som är i din situation och gör det du också. Eller nåt mer manligt om du har problem med babysång. Men sitt inte hemma och tyck synd om dig själv, för då blir du galen.

  • Äldre 19 Oct 23:04
    #2

    Håller med ovanstående. ALLA blir dumma i huvudet av att gå hemma så att telefonterra polarna, kollegorna, föräldrarna etc och kör en turné! Lycka till N! 

  • LarsS
    Äldre 20 Oct 10:44
    #3

    Fixa en ryggsele så kan du ta promenader i skog och mark, var försiktig med grenar.

    Fast fundera först vad du tycker är roligt, och försök hitta sätt att ta med barnet. 

  • Äldre 3 Oct 13:46
    #4

    Utnyttja denna ledighet till att träffa nya människor och ha skoj!

    Det finns ju hur mycket som helst att göra.. du kan ta med dig ditt barn på mycket.

    Vad skulle du göra om du var ledig utan barn? Kanske finns det möjlighet till att göra en del av dessa aktiviteter även med din son.

    Men framför allt tror jag det handlar om att vara social.. att träffa människor =)

  • Äldre 21 Oct 23:52
    #5

    Hade också problem med detta, kände ofta att det var jobbigt att gå hemma och inte kunna hänga med grabbarna ut och dricka pilsner och så där. Men så hittade jag den här inspirerande låten som förändrade allt på nåt sätt.
    Väl värd att lyssna på. Tar upp just det här.

    Darius Rucker – It Won't Be Like This For Long

    Hoppas den kan förändra dig som den förändrade mig.

Svar på tråden Deppig av att gå hemma