• Fidelis ad urnam

Varför ska jag eller ska jag inte köpa en Moccamaster?

Jag har läst på en del och har provat kaffe bryggt från en Moccamaster, jag vet att det är gott kaffe.
    Men jag kan ändå inte ta beslutet. Ska jag, eller ska jag inte köpa en Moccamaster?
    De har erbjudande på dem på Elgiganten just nu, en Clubline för 1190kr.
    Jag vill, men har beslutsångest

Så, enligt dig, varför ska jag eller ska jag inte köpa en Moccamaster? 

• Svar på tråden Varför ska jag eller ska jag inte köpa en Moccamaster?
  • Skruttelito

Vi köpte en för ett par år sen och är jättenöjda! Gott kaffe, snabb bryggning och helt rätt temperatur på kaffet. Har inget negativt att säga om den.

• Fidelis ad urnam
    Skruttelito skrev 2011-09-15 13:21:18 följande:
    Vi köpte en för ett par år sen och är jättenöjda! Gott kaffe, snabb bryggning och helt rätt temperatur på kaffet. Har inget negativt att säga om den.
    Det är väl ungefär vad jag har fått höra också. Egentligen borde beslutet vara enkelt, det är nog priset som gör det
    Mycket pengar för en bryggare. Men jag är å andra sidan en kaffesnobb och en kaffesnobb borde ju vilja ha det bästa  
  • Skruttelito
    Fidelis ad urnam skrev 2011-09-15 13:23:41 följande:
    Det är väl ungefär vad jag har fått höra också. Egentligen borde beslutet vara enkelt, det är nog priset som gör det
    Mycket pengar för en bryggare. Men jag är å andra sidan en kaffesnobb och en kaffesnobb borde ju vilja ha det bästa  
    Priset är bra mycket bättre än när vi köpte den Vill du ha bra kaffe så är det nog svårt att hitta en billigare bryggare.
  • Fidelis ad urnam
    Skruttelito skrev 2011-09-15 13:25:07 följande:
    Priset är bra mycket bättre än när vi köpte den Vill du ha bra kaffe så är det nog svårt att hitta en billigare bryggare.
    Så med andra ord borde jag sätta mig i bilen och åka till elgiganten och köpa den?
  • Skruttelito
    Fidelis ad urnam skrev 2011-09-15 13:27:34 följande:
    Så med andra ord borde jag sätta mig i bilen och åka till elgiganten och köpa den?

VA? Sitter du inte redan i bilen?! Vad väntar du på? Det är kaffe vi snackar om!
  • 201201232

Köp! :)

Det som var avgörande för mig var att det är tio års garanti om man reggar sig på deras hemsida. Vanliga bryggare brukar inte hålla mer än ett par år för mig. 

• Jessa med 3

Moccamaster, är det med såna där små aluminimum-behållare med "kaffe"? En kaffesnobb köper en kaffekvarn och mal sina bönor av specialkaffe i den. Mycket mer miljövänligt och oslagbart gott!

• 201201232

Nej, det är en riktig kaffebryggare. Helt vanlig egentligen, fast allt på den är mycket bättre kvalité. Har ganska speciellt utseende.

• Jessa med 3

Nu skäms jag - vi har ju en sån! Skyller på hunger och trötthet! Den är jättebra - brukar få goda testresultat och är en av de få som håller tillräckligt hög temperatur! Numera har vi en espressomaskin, så vi brygger sällan i kanna längre. Köp den!

• Fidelis ad urnam
    Jessa med 3 skrev 2011-09-18 07:16:57 följande:
    Moccamaster, är det med såna där små aluminimum-behållare med "kaffe"? En kaffesnobb köper en kaffekvarn och mal sina bönor av specialkaffe i den. Mycket mer miljövänligt och oslagbart gott!
    Jag har självklart en manuell espressomaskin och malen till den mina bönor i en kvarn. Skulle aldrig köpa en podmaskin då jag tycker att kaffet i sådana smakar som kaffet ur maskinerna på jobbet typ. (alltså inte gott)
  • Blondie 80

Bra val!! Jag tror jag betalade 1595 eller så för min för tre år sedan. Ett bra köp även det .

• Fidelis ad urnam
    Blondie 80 skrev 2011-09-18 11:48:03 följande:
    Bra val!! Jag tror jag betalade 1595 eller så för min för tre år sedan. Ett bra köp även det .
    Jag hoppas det är ett bra köp  
    Den har lång garanti, hoppas bara den gäller OM någonting går sönder i själva bryggaren också

• Blondie 80

Vi är faktiskt så nöjda att vi köpte en till svärfar också . Han är kaffeälskare och höll tidigare på med perculator (gott, men meckigt och ojämn kvalitet). Han är så glad över den att han inte har hjärta att köpa sig en espressomaskin.

• Glädje58

Vill du ha vanligt kaffe ska du absolut gå och köpa en sån. Kommer ihåg när jag själv köpte en sån (till kanonpris 1600 kr) vilken skillnad i smak. Och du, låt säga att den håller i endast tio år, det blir en kostnad på 120 kr per år. Det är bara kaffepengar :)

Vill du sedan ta smakupplevelsen till en högre höjd, så köper du kaffebönor och mal själv. Snåla inte in på dessa två saker, det är du säkert värd :)

Nu för tiden äger jag ingen, kör bara espresso 

Svar på tråden Varför ska jag eller ska jag inte köpa en Moccamaster?