• Anonym (magen)

Ibs ont i ländryggen?

På måndag har jag läkartid för att äntligen få kolla upp min strulande mage. Själv tror jag att jag har IBS då de flesta symtomen stämmer in, med gasig uppsvälld mage, förstoppning varvat med diarre, smärta som ger med sig efter toalettbesök osv.. vet att jag stressar mkt också så det vore väl inte så konstigt om magen blir påverkad.. Undrar dock om det är vanligt att man har ont i nedre delen av ryggen vid IBS. Känns nästan som molande mensvärk på nåt vis, men inte lika kraftigt som under mens.. Har även smärta och stickningar i ljumskarna och sidorna till och från. Nån som känner igen det? Tacksam för svar...

• Svar på tråden Ibs ont i ländryggen?
  • Anonym (Tina)

Hej! Ville bara säga att jag känner igen mej i det du beskriver, molande "mensvärk" i ländryggen och även i låren och ljumskarna. Visserligen har jag även en morbus crohn diagnos utöver ibs, men tror man kan ha som "mensvärk" även vid enbart ibs. Hoppas ditt besök hos läkaren går bra och du får utrett det du vill ha utrett, lycka till!

• Anonym (T)

Hej, hur gick det? Jag tror också att jag har IBS av exakt samma anledning och symtom som dig! Har oxå värk nere i ryggen..

• Anonym (IBS)

Jag har också IBS sedan väldigt många år och har också ofta ont i ländryggen. Har prövat Iberogast nu under några månader och jag tycker att jag mår bättre. Har sluppi illamåeende med mer som jag ofta gör annars. Det är en riktig skitsjukdom rent ut sagtFörvånad Varför kan ingen forska mer i detta.

• Anonym (T)

Jag är jätte uppblåst i magen ibland som om jag var gravid i vecka 20.. den bubblar i tarmarna nästan hela dagarna och jag får kramp och måste fisa.. jag är stressad och har även vid iaf två tillfällel haft blod i avföringen.. jag har ännu inte varit till någon läkare eftersom det sägs att man måste ha symtomen i ett halvår innan man får någon dagnos med IBS, jag har haft så här i ungefär 2-3månader då det succesivt blivit värre och värre och den senaste månaden har det varit som det är nu ungefär.. magen börja blåsa upp för ca 3 veckor sen...

Jag funderar på att prova Iberogast men är osäker om den hjälper mot mina gaser och min "gravidmage"..

• Anonym (T)

Tänkte bara skriva att min påtrodda IBS var en bäbis.... :) (är gravid i vecka 27) var gravid i vecka 25 när vi fick reda på det..

Svar på tråden Ibs ont i ländryggen?