• Luullis

Korvstroganoff utan tomatpuré? Går det?

Tänkte göra något snabbt och dottern önskade då korvstroganoff. Det brukar man ha tomatpuré i så vitt jag vet men sådan har vi ingen hemma... blir det jättekonstigt utan det?

• Svar på tråden Korvstroganoff utan tomatpuré? Går det?
  • Fia Lundbom

Har du ketchup hemma då ? Eller chilisås ?

Det är klart att man kan göra utan tomatpuré - det smakar kanske lite mindre tomat men vad gör det ?

• Luullis

Då kör vi med ketchup :) Tack!

• Carowlin

Jag har aldrig tomatpuré, har bara korv, grädde, köttbuljong och krossade tomater, och kryddor såklart :)

• IsDimma

krossade tomater, ketchup eller bara lite extra tomater fungerar bra också. Sällan jag har tomatpuré i, det finns alltid hemma men jag brukar glömma den

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Luullis

Haha jag trodde att alla hade det i, det är ju något jag aldrig glömmer bort... 

• Vinxen

Vi kör korv,riven gul lök,vitlök,ketchup och grädde. Thats it det går att höra hur man känner för :€

• Nyfiken gul

ingen tomatpure här i vår korvstroganoff

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • mandala

Lite sent nu men annars blir det gott med fransk senap i istället, kanske lite tomatchilisås också. Senap, lök, chilisås, gräddfil, vitpeppar, salt, lite oregano o en skvätt vatten

Min matblogg med familjemat, gi mm hittar du på: mammamandala.wordpress.com
  • JA77

Ingen tomatpuré - ingen äkta korvstroganoff. Ketchup är riktigt vidrigt.

• kallasskoj

Ketchup gör stroganoffen lite för söt tycker jag.
    Men brist på annat visst funkar det.

• bumse2

Kul att läsa at det finns så många varianter på korvstroganoff, måste testa någon av ovanstående nästa gång. Här hemma kör vi med grädde, salt, peppar, lök och chilisås eller om min man gör även en klick ajvar relish.

Emma 020123, Linus 080917
Svar på tråden Korvstroganoff utan tomatpuré? Går det?