Korvstroganoff utan tomatpuré? Går det?
Tänkte göra något snabbt och dottern önskade då korvstroganoff. Det brukar man ha tomatpuré i så vitt jag vet men sådan har vi ingen hemma... blir det jättekonstigt utan det?
Tänkte göra något snabbt och dottern önskade då korvstroganoff. Det brukar man ha tomatpuré i så vitt jag vet men sådan har vi ingen hemma... blir det jättekonstigt utan det?
Det funkar med ketchup.
inge skillnad tycker ja testa med bara ketchup
Har du ketchup hemma då ? Eller chilisås ?
Det är klart att man kan göra utan tomatpuré - det smakar kanske lite mindre tomat men vad gör det ?
Då kör vi med ketchup :) Tack!
Har aldrig tomatpuré i min :)
Jag har aldrig tomatpuré, har bara korv, grädde, köttbuljong och krossade tomater, och kryddor såklart :)
krossade tomater, ketchup eller bara lite extra tomater fungerar bra också. Sällan jag har tomatpuré i, det finns alltid hemma men jag brukar glömma den
Haha jag trodde att alla hade det i, det är ju något jag aldrig glömmer bort...
Vi kör korv,riven gul lök,vitlök,ketchup och grädde. Thats it det går att höra hur man känner för :€
ingen tomatpure här i vår korvstroganoff
Lite sent nu men annars blir det gott med fransk senap i istället, kanske lite tomatchilisås också. Senap, lök, chilisås, gräddfil, vitpeppar, salt, lite oregano o en skvätt vatten
Ingen tomatpuré - ingen äkta korvstroganoff. Ketchup är riktigt vidrigt.
Ketchup gör stroganoffen lite för söt tycker jag.
Men brist på annat visst funkar det.
Jag har krossade tomayer o creme fraiche :)
Kul att läsa at det finns så många varianter på korvstroganoff, måste testa någon av ovanstående nästa gång. Här hemma kör vi med grädde, salt, peppar, lök och chilisås eller om min man gör även en klick ajvar relish.