• Fåfflan

Illamående & kräks inför mens... Isch!!

Jag har slutat äta p-piller för andra gången & har nu fått ett symptom inför mens som jag blir tokig på!! Dels får jag tokont i ryggen, ja jag vet, det är vanligt & det är jag väl medveten om. Det som är jobbigt nu är det enorma illamåendet som kommer som ett brev på posten inför mensen. Förra omgången mådde jag illa & kräktes lite grann men den här omgången så har jag mått superilla & har kräkts mer än vanligt. Jag har pratat med bm & hon hade inget bra svar. Ska ringa läkaren på måndag & höra vad han har att säga.

Nu undrar jag om det är nån annan som har nån liknande erfarenhet inför mensen... Nån som känner igen sig...???Obestämd 

• Svar på tråden Illamående & kräks inför mens... Isch!!
  • vap

Jag har vartenda pms symptom som finns i boken förutom att jag inte kräks. Har inte provat själv men nattljusolja ska tydligen vara bra mot pms. Finns andra varianter också som jag inte kommer ihåg vad de heter. Finns på naturapoteken.

• Fåfflan
    vap skrev 2011-09-15 17:29:50 följande:
    Jag har vartenda pms symptom som finns i boken förutom att jag inte kräks. Har inte provat själv men nattljusolja ska tydligen vara bra mot pms. Finns andra varianter också som jag inte kommer ihåg vad de heter. Finns på naturapoteken.

Oh tack, det ska jag prova. Det kanske motverkar det här äckliga konstanta illamåendet som jag släpar på. Vore jag gravid skulle jag nog tycka det var helt ok, för då har jag en orsak till det. Men mens är för mig ingen godtagbar orsak till att kräkas. Det är inte så att jag har ont & kräks av värk utan jag mår bara pyton...Skrikandes
  • vap

Kan säga att jag i två veckor i månaden känner mig gravid pga av alla pms symptom. Skitont i brösten, drag/stick i livmodern, värk i axlar, migrän, acne, trött, illamående osv. Är lite försiktig med vad jag vill äta för tabletter för vi (karln och jag) försöker bli gravida och mycket är jag allergisk emot. Trubblematiskt.

Känns som att det enda som kan bota detta är en graviditet hehe.

Hoppas du hittar något som hjälper dig, ska ta itu med dett efter jag har lyckats få en bebis.

• Fåfflan
    vap skrev 2011-09-15 17:51:42 följande:
    Kan säga att jag i två veckor i månaden känner mig gravid pga av alla pms symptom. Skitont i brösten, drag/stick i livmodern, värk i axlar, migrän, acne, trött, illamående osv. Är lite försiktig med vad jag vill äta för tabletter för vi (karln och jag) försöker bli gravida och mycket är jag allergisk emot. Trubblematiskt.

Känns som att det enda som kan bota detta är en graviditet hehe.

Hoppas du hittar något som hjälper dig, ska ta itu med dett efter jag har lyckats få en bebis.

Jag förstår precis vad du menar. Har haft lite samma lika här, om man räknar bort ömma bröst. Jag blir tokig på det här illamåendet som kommer insvepandes precis när som helst. Ska väl ringa kk lr läkaren imorgon & boka in en tid. Jag kan inte springa runt & må illa & kräkas hur som helst, när som helst. Tack för svaren tjejer!!

• Fåfflan

Munkpeppar... Ja, jag testar nog vad som helst just nu... Glad

Svar på tråden Illamående & kräks inför mens... Isch!!