• Delia

Ni som förlorat barn hur gjorde....

Vi förlorade våran dotter den 16:e då vi va i vecka 28..
    Nu håller vi på att göra i orning hennes begravning..
    Vi har bokat begravningsplats åt henne!!

Men hur lång tid tar de innan vi har allt klar och hon
    kan begravas så hon kan vila i lungn och ro??

Hur gjorde ni med era barns begravningar!!

Beklaga era sorger och att jag tar upp detta men vill
    att min dotter ska begravas så hon kan få lung & ro!

• Svar på tråden Ni som förlorat barn hur gjorde....
  • kengru

Vi fick vår son Alexander kemerad inom tre veckor, då hade vi haft en ceremoni med en underbar präst vi träffat som döpt honom o hans bror. Vi hade mycket hjälp av en man på Fonus som var helt underbar. Det jag tycker är nästan viktigast såhär i efterhand är gravstenen, vi hade lite för brottom med den o nu har jag kommit på att jag nog hade velat ha en bild på honom o några fina ord, men det är försent. *kramar om er*

()
    II
    II tänder ett ljus för er ängel

• Delia

Fick ni betala gravstenen själva elr fick ni hjälp med de??
    Hur gammal va era son??

Beklagar era sorg

P.s ni behöver inte svara om de är jobbigt (har fullt förståande)

• kengru

Alexander levde i 23 timmar, han föddes med sin tvillingbror i vecka 24. Vi fick hjälp genom min mans jobb att betala för gravstenen, de hade en särskild fond där. Ibland har vissa hjälp med sånt genom sin försäkring på jobbet, metall har en sån, min man hade tackat nej till just den delen. Genom Fonus var allt subventionerat i pris när det var ett barn, men det blir dyrt ändå om ma´n inte kan få ekonomiskt stöd.

• Desimanda

Beklagar sorgen och kramar om..

vi begravde Amanda 10 dagar efter hennes föddelse, vi ville begrava henne så fort som möjligt eftersom hon dog innan Jul (så att hon skulle få lugn och ro). Namngivning hade vi på sjukhuset och det var sjukhuspersonalen som ordnade detta.
    Eftersom hon dog under förlossningen så "betalade" sjukhuset hennes kista och blommor.
    Vi fick ingen hjälp med gravstenen men det ville vi inte heller ha.
    4 månader efter Amandas död fick vi skadestånd som gick på ca 19 000 kr

hoppas det hjälpte dig lite..

Massa med kramar
    /Monika

• barnsäng

Vår son dog vid förlossningen i vecka 41+1 av personalens slarv. Det tog nästan en månad innan vi jordfäste honom på grund av utredningar och obduktioner etc.

Vi kontaktade en begravningsbyrå som vi betalade själva. Dom har ju vissa mallar för hur begravningar "ska" se ut men vi bestämde själva hur vi ville att det skulle vara.
    Det fanns inga fina kistbårder som passade oss så vi lät sy upp en vit stor kistbård i sidentyg som kistan skulle stå på. Runtomkring la vi 200 rosor, vita och röda plus alla andra kransar och buketter. 4 stora kandelabrar brann runtom kistan i den stora kyrkan.

Vi hade gjort program som prästen delade ut till alla som kom. Ingen fick bära svarta kläder och vi skulle ha speciell musik, ett tal som min sons gudmor skrivit som gudfar läste upp. En sång som en vän sjöng. Och dikter som prästen delade med sig av. Sen bar min sambo ut kistan med vår son i och jag gick bakom med kistbården full av alla rosor.

Vi kastade i rosorna och bården i jorden och därefter firade vi ner kistan och la den på blommorna.
    Vi fick betala begravning och sten själva

• FTJ

Jag beklagar verkligen eran förlust!

Vi miste vår lilla Tindra i vecka 41, Dec 2003. Det var mycket svårt att ta hand om allt praktiskt men också nödvändig del av sorgen. Vi fick göra hennes begravning precis som vi ville, det finns inga regler för hur det ska vara.Vi gjorde allt från att ha hämtat henne på bårhuset till att jordfästa henne, min brorsjöng Tears in Heaven. Allt var jätte fint. Vi hade bara den allra närmaste familjen med på begravingen. Kista fick vi av sjukhuset.

Hoppas allt det varit till lite hjälp. Är det något du undrar över kan du maila mitt kryo in.

Kram Jenny

• Emzas

förlåt om jag ställer en fråga så här i din tråd TS... men ni som köpt gravsten. Hur mycket kostar en sådan??? Vill så gärna ordna en åt liten vän men vet inte hur vi ska lyckas finansiera en sådan...

• Delia

Emzas:

Jag undrade de samma och har absolut inget imot om andra
    undra ett och annat i tråden, bara man håller sig till ämnet så
    de inte spårar ur som vissa trådar kan göra?!!

• Anzo80

Våran gravsten gick på ca 6000 kr om vi hade köpt den genom en begravningsbyrå hade den blivit MKT dyrare!

Beklagar förlusten

Mvh Anzo

Svar på tråden Ni som förlorat barn hur gjorde....