Mexiko är en underbart land för små barn, det är underbart väder och ljuvliga stränder. Mycket att se och härliga människor. Men tycker ni ska rådgöra med läkare ang ducoral, kolla vad som är okej eller om det finns något liknande att ge. Men om ni ska packpacka runt mycket så skulle jag tipsa om att ha en ryggsäck som även barnet kan sitta i. Då ökar ni framkomligheten och inte behöver tänka på barnvagn i huvudtaget. Cancun är en riktigt turist fälla, där samlas amerikaner och festar loss. Men finns många härliga hotell där som är barnvänliga.
Altruism skrev 2011-09-15 19:51:16 följande:
Jag skulle aldrig åka till Mexico med ett litet barn, speciellt inte för att backpacka. Det är ett av världens farligaste länder! Läs tex på UD ang kidnappning, hot och rån...
Mexiko är inte värre än något annat land, och är definitivt inte ett av världens farligaste länder! UD avråder inte svenskar för att åka till Mexiko! Speciellt inte runt Yucatan Halvön som lever mycket för sina turister, visst kanske under orkansäsongen skulle jag undvika att åka dit.