• jajja81

Sonen har önskat hockeykalas, behöver hjälp!!

Min son fyller 6 år nästa vecka. Barnkalas går av stapeln nästa helg. Han vill gärna ha ett hockeykalas.

Hittade en sida på nätet förut som sålde hockeyinspirerande kalasgrejer, så som godispåsar, tallrikar, duk och servetter. Nu hittar jag inte på den sidan. Nån som har några tips och ideer på vad jag kan göra för något som gör kalaset som min son vill ha det?

Hjälp mig snälla!!   

Isac 21/9-05 & Filip 31/8-10
  • Svar på tråden Sonen har önskat hockeykalas, behöver hjälp!!
  • jajja81

Åh där finns ju dom sakerna jag hittade på den svenska sidan!

• crazy mom

Kolla när ishallen har öppen åkning. Bjud ca 5-6 ungar eller vad som känns rimligt att ha koll på i ishallen. Åk skrillor, Sen hem eller om ni kan boka någon lokal i anslutning till ishallen där ni käkar korv med bröd. Avslutningsvis gör du en glasstårta eller annan tårta som ser ut som en puck med hockeyklubba dekorerade ovanpå.   Ev. bjuder du in någon lokal hockekändis som kan skriva autografer och ge din son en sign hockeytröja!

Det är hockeykalas för mig.... =)

• jajja81

Ishallen har vi redan kollat av lite lätt. Den enda tiden dom har friåkning är mellan kl 08-10.00 på helgerna.Kanske inte så roligt att gå på kalas den tiden.
     På söndagarna har sonen dessutom hockeyträning själv direkt efter.
    Tårta ska jag göra med hockeyspelare på. Och korv med bröd ska vi med bjuda på.
    Hade tänkt oss några lekar typ, skjuta in pucken i målburen.

Nån lokal kändis finns inte direkt, dom som finns är spelare som spelar för andra klubbar och dom har ju redan börjat sin säsong. Blir svårt för dom att komma hem bara så där.    

• Tuffen

Kan ni inte boka hallen? Ring kommune och fråga. 

Svar på tråden Sonen har önskat hockeykalas, behöver hjälp!!