• Mary Wollstonecraft

UL i v. 13 - sovande bebis?

Gjorde UL i samband med KUB-test i dag, och det gick bra. Funderar bara på en sak: bebisen låg väldigt stilla, såg inte att den rörde sig en enda gång :/ Hjärtat slog dock som det skulle, och den var normalstor för veckan.
    Ni andra som gjort KUB-ul, rörde sig era bebisar? Borde detta oroa mig?

• Svar på tråden UL i v. 13 - sovande bebis?
  • Lotta71

Jag var med om samma sak som dig, fast jag såg inte hjärtat slå heller. Såg bara att den låg helt stilla.
    Blev såklart orolig o frågade BM flera ggr om det verkligen är säkert att den lever!
    Hon sa "titta nu här så ska du se att den rör sig snart"! O så tittade vi en stund, säkert 2 minuter, men ingenting hände!
    Fattar inte varför inte hjärtat syntes?

Iaf sover de ju jättemycket när de är så små, så det är helt normalt att de är så stilla.
    Så varken du lr jag ska oroa oss

♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥ BF-040312
  • Taitas

Jag har inte gjort KUB men gjorde ett UL i vecka 16 efter en operation och då låg min bebis nästan helt stilla.
    Bebisar sover väldigt mycket så det är inte alls konstigt, om inte barnmorskan blev oroad är det inget du ska oroa dig över! Glad

• dragonesse

Under min förra graviditet gjorde jag sammanlagt 9 st ultraljud pga att jag har diabetes. Bebisen sov i princip varje gång, utom två, varav den ena var just under KUB, då var han livlig. Annars sov han alltså 7 av 9 gånger. Jättetråkigt för oss som föräldrar, men det är så det är! När jag var längre gången så kände jag av typ nån timme efter UL hur han bökade runt, så dags då liksom! Försök att inte oroa dig, har ni sett hjärtat slå och bm säger att det är normalt så är det så!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Lyckobebisen

Vår bebbe sov i 11+5. Rörde sig inte en milimeter men hjärtat slog. Vi har även hört hjärtat nu (v 16) så vi är inte oroliga, men det oroade mig när jag satt och tänkte på det, men som sagt, nu har det lagt sig.

Liten förväntas komma till oss den 8 Mars 2012. Som vi längtar!
Svar på tråden UL i v. 13 - sovande bebis?