• Anonym (ts)

39.3 feber, trots Ibumetin. Fruktansvärt ont i ryggen.

Har haft ont längs med höften bak på ryggen i en vecka. Vc trodde på inflammation, så igår började jag med voltaren. idag kom det feber och 2 h efter ibumetin är den alltså 39.3.... 1177 säger, som alltid nu för tiden, att jag ska avvakta? Har inga förkylningssymptom osv... på 1177.se står det att man bör uppsöka vc eller akuten... hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden 39.3 feber, trots Ibumetin. Fruktansvärt ont i ryggen.
  • Scream2

Och hur mkt var febern före du tog Ibumetin?
    Har du problem att kissa? 

• Anonym (ts)

tog aldrig temp före... mådde så dåligt, så hämtade bara vatten och ibumetin. inga kissproblem. dock har det runnit lite där nere idag (flytningar?).

• Anonym (ts)

Har haft lite, hmmm, tarmproblem sista tiden. Detta har gjort att jag misstänker diskbråck... Men det får man väl inte feber av?

• Cloudberry

Är det på höger sida så kan det vara blindtarmen och då kan det vara rätt akut för din del att söka sjukvård nu på en gång för spricker den är det riktigt riktigt allvarligt.

Kan du böja upp benen mot magen? 

• Anonym (ts)

är på vänster..

• Anonym (ts)

gör ont ner i vänster ben också...

• Cloudberry

Iom att du har så hög feber så tycker jag att du ska åka in till akuten nu ändå. Vänta inte tills imorgon.

• Scream2
    Cloudberry skrev 2011-09-16 00:33:55 följande:
    Iom att du har så hög feber så tycker jag att du ska åka in till akuten nu ändå. Vänta inte tills imorgon.

För 39,3 i temp?
  • Anonym (sjuksköterska)

Hej!

Du bör nog söka vård, men inte på en akutmottagning i första hand. vänd dig till din jourcentral eller till din vårdcentral om du inte vill ge dig ut just precis nu. Om läkaren där bedömmer att du behöver åka till sjukhuset får du en remiss, kanske får du antibiotika om det anses behövas.

• Anonym (sjuksköterska)

Du bör nog föresten inte vänta till morgonen. för att vara på säkra sidan tycker jag du åker till din jourcentral direkt. 

• Anonym (ts)

Jag tog tempen igen, den hade då gått ner till 39. Tog en Ibumetin till och hoppas den går ner ytterligare... Avvaktar och ser...

• Anonym (hm)

du dock står det ju på frp att om man tar 2 ibumetin så ger det inte dubbel effekt....

så det bör inte ha hjälpt dig inatt?

hur mår du idag? hur har det gått under natten? 

• Scream2
    Anonym (ts) skrev 2011-09-16 01:15:53 följande:
    Jag tog tempen igen, den hade då gått ner till 39. Tog en Ibumetin till och hoppas den går ner ytterligare... Avvaktar och ser...

Och med nyvakna ögon ser jag att du äter Voltaren, inte så bra att blanda med Ibumetin, du bör ta Alvedon/Panodil istället....Men läge att prata med VC igen idag då de är ansvariga för din behandling.
Svar på tråden 39.3 feber, trots Ibumetin. Fruktansvärt ont i ryggen.