• MintMint

Underställ från Stadium?

Jag har köpt ett tvådelat vinterställ till 8-åringen (Didriksson), men jag vill komplettera med underställ. Han har fått detta:

http://www.stadium.se/mode/juniorklader/ytterplagg/123330/didriksons-rasac-jr-set

Min fundering är att köpa till deras underställ/funktionskläder: 

http://www.stadium.se/mode/juniorklader/fleece-understall/121270/revolution-j-underwearset-f11

Och tröja/jacka + byxor i microfleece:
    http://www.stadium.se/mode/juniorklader/fleece-understall/117852/everest-t-mcr-flc-pt-s11

Vad har ni andra för vinterkläder till 8-9 åringar? Egentligen vill jag ha ull, men jag tycker att det blir för dyrt för något som ändå inte kommer att användas jättemycket. Sonen kommer nog mest bara att använda underställ om de ska vara ute hela dagen (typ friluftsdagar). Och köper jag nu, så kan han nog ha det nästa vinter också (han har 134 nu, och det är 134/140 på kläderna jag funderar på).

Däremot tänker jag nog köpa ullställ till lillebror (3 år), någon som vet var man köper bra ullställ (gärna heldress, 98/104). Inte polarn o. pyret!

• Svar på tråden Underställ från Stadium?
  • Indianica

Men använder han alltså inte långkalsonger till vardags vintertid (apropå att underställs inte används ofta tänker jag)? Det jag reagerar på är att understället är i polyester. Vi hade ett liknande i polyester ifrån Stadium för två år sedan och sonen vägrade använda det eftersom det blev så fruktansvärt strävt och noppigt mot huden efter användning. Nu vet jag inte varför det hände oss, de kanske förbättrat materialet sedan dess, men jag föreslår ändå ull.

Även om en ull undertröja används kanske 2-3 gånger en vinter kan du sälja den begagnad på Tradera för halva nypriset, så det blir inte så dyrt ändå med ull!

Gällande underställ är det enormt viktigt för barn med mjuka sådana, absolut bara merinoliull, för det finns ull som är riktigt hård, stickig och otäck också. Mne har du inte råd med ull, är fleece ett mycket bra alternativ tycker jag!

www.ullklader.se och minimundus.se har bra ullplagg för barn. Jag köper bara Janus prins- och prinsessull, som är mjukast!

• MintMint

Nja, råd och råd.  Det har vi ju, men jag känner mest att jag inte vill lägga ut flera hundra i onödan på något som kanske inte används så himla mycket. Nej, han är inte överdrivet förtjust i att använda långkalsonger. Han går helst bara i mjukisbrallor sju dagar i veckan, om han får bestämma. Men om det är så att stället blir noppigt etc. så är det ju inte heller värt det. Tack för infon!Glad 

Jag kanske ska ta och fundera över ull till båda två ändå. Jag såg att de har ullunderställ på Stadium också (249:-/plagget). Jag har snöat in lite på STadium tror jag. Haha. Men vi köper ganska mycket där till hela familjen = vi har en del bonus där.

• Indianica

Ja, Stadium är bra. När jag handlade där i Fredags var det 20% rabatt på ett juniorklädesköp för medlemmar, vet dock inte hur länge de har den rabatten. Jag tjänade då 150 kr på den Såg ullunderställen där, mycket fina. HM har annars faktiskt också mycket mjuka och bra ullunderställströjor för 149 kr tror jag och matchande ullkalsonger för någon hundralapp styck, men det berukar inte vara helt lätt att hitta i alla butiker, men de stora HM-butikerna brukar ha det ialla fall. Hoppas du hittar något som faller dig i smaken!

• MintMint

Jag har redan utnyttjat 20% på juniorklädesköp (vinterkläderna), men dum som jag var så köpte jag inte allt på en gång då.

Jag får kolla runt och fundera lite hur vi ska göra. Tack för ditt svar!

• flisen1

Billiga underställ brukar bli noppiga, dessutom blir de lätt elektriska. Skulle rekommendera något annat.

Svar på tråden Underställ från Stadium?