• betsla

Var köpa Fjällpulka?

Som rubriken antyder...

Vart köper man en Fjällpulka till hyfsat pris? Det jag vill ha är alltså en pulka jag kan dra efter skidor, helst med ryggstöd man kan fälla ner till liggande och så vill jag ha en "vindruta".

Vet ju att det finns ett märke (modell?) som heter Fjällpulkan, men hittar ingen hemsida... Tips någon?

• Svar på tråden Var köpa Fjällpulka?
  • betsla

Jag ger mig inte...

Vart har ni köpt era pulkor ni som har?!

• betsla

Japp, Lola... jag har kollat blocket och där finns en... men jag vill kolla lite mer

• Lola Jämtland

Aha...ok...jag kan höra med min kompis om hon vet nåt...

De har en Siberian Husky o använder pulka ibland som han får dra...hon kanske känner till märken o sånt? För visst är det samma sorts pulkor man använder fast man byter "draggrejer" typ?

• betsla

Lola, det vore jättesnällt!! Skulle tro att det är samma sorts pulkor...

• Lola Jämtland

Då ska jag fråga i morron.

Kom på iaf att det finns ett märke som heter typ Segebaden....

• betsla

Nä, jag ger mig inte...

Det måste väl finnas pulk-ägare därute nånstans?

• TjorveniSkåne

Hemligheten är att den är norsk, testa www.fjellpulken.no så kan du hitta en förhandlare i Sverige (Vårgårda). I Norge är dessa pulkor ytterst populära och hanmnar därför sällan på den öppna andrahandsmarknaden som blocket och dylikt. De är jättebra!

• betsla

Stort tack Tjorven!! Inte konstigt att jag inte hittade dem förut...

• Wade

Finns på Naturkompaniet - kolla med dem. Vill minnas att de kostar drygt fyratusen nya.

/ ...w

• FruCissy

Tlf nummeret till företaget (iNorge) är 004761054000
    Kan tillägga att jag har varit i kontakt med företaget i höstas, och fick en jättebra service.

Svar på tråden Var köpa Fjällpulka?