• anne h

Hoppas ni haft en lugn och skön jul!

Här har jag för första gången på mkt länge kunnat ta det *lugnt*, inte stressa med nåt.. bara vara! Skönt!
    I vanliga fall har alltid någon här varit sjukt så fort det blivit långhelg, denna gång är alla friska, alla lugna, ingen uppstressad. Med andra ord; jag har fått en skön jul, precis som jag hoppas alla ni andra också har/haft!

*kram*

• Svar på tråden Hoppas ni haft en lugn och skön jul!
  • kengru

Min jul har varit intressant, vi var alla hemma hos oss då det var min sons första "riktiga" jul. Svärmor o svärfar bråkade då svärmor kom inte, min son hade nästan 40 graders feber hela helgen, igår hade min mor sönder sina löständer o idag spillde min ettåriga son ut en hel kopp kokhett te över sig, om man bortser från det hade vi en trevlig helg. *skrattar*

• MalinMalin

Låter skönt med en lugn och ostressig jul! Vi hade det lite stressigt innan jul med alla klappar som skulle handlas och julkort som skulle skrivas, helt onödig stress men jag tycker det är så kul med julkort, julpynt och sånt. I år var det julpyntet som jag inte riktig hann med. Men sen har vi haft det lugnt, trots flängande till släkt här och var. Thea har åkt bil nästan 100 mil och hon var jätteduktig. Några släktingar träffade Thea för första gången och några sa inget alls om DS (visste inte vad de skulle säga antagligen), några trodde man kunde leva som vanligt med barn och vanligt jobb när man har DS och ett barn tyckte Thea såg ut som en chimpans . Nya snappsvisor med tecken är uppfunna! Nu är vi hos mina föräldrar i Höganäs, hemma i Malmö är det 20 cm snö så jag längtar lite hem till riktig julkänsla. (Så fick du dig ett gott skratt också Anne, "hahaha nu tycker skåningarna det är snökaos igen" )

Kram tillbaka från Malin

• mammapuh

Vad härligt det låter Anne!

Här har vi också haft en bra jul. Vi har MASSOR av snö men du tycker väl inte det *S* Det började snöa och snöa och snöa ännu mer igår kväll så det blev till att ta på alla kläder vi hade och ge oss ut för att åka pulka. Tjooooooooo hoooooooo vad kul det var! I skåne måste man vara snabb (så snöar det sent på kvällen så går man ut sent på kvällen) för vem vet om snön ligger kvar morgonen efter *S*

Kram

Nikki/Mammapuh

• mammapuh

Kengru!

Förlåt men du bjöd på ett gott skratt! *S*

Hoppas inte sonen brände sig allvarligt bara????

Ibland måste man se det komiska i det tragiska så blir livet lite lättare, eller hur *S*

• anne h

Snö? om nån av er vill ha lite snö så är ni MKT välkomna upp hit och skotta, har kommit några dm nu på nån timma.. väntar på att snösvängen ska komma förbi och slänga upp all snö på min gård innan den vänder strax efter mitt hus, grannen rakt över får MAX 5 cm hög rand.. medan jag har minst 1 m bred snösträng, tung, blöt, att ta hand om..
    *var är _värmen_?*

Snart.. SNART!! Snart är det sommar igen, då slipper jag skotta!!!

ha det gott, alla!!

• mammapuh

Anne, tro det eller ej men vi har MASSOR av snö *S* Minst 50-60 cm i trädgården där inte barnen plöjt fram *S* Fast inom några dagar har det väl regnat bort ändå! Åhhhhh drömmer också om sommar även om det är lite kul med all snö (som vi inte är vana vid)

Svar på tråden Hoppas ni haft en lugn och skön jul!