• Laurora

Litterkwitter - lära katten gå på toalettstolen?

Är det någon här som testat Litterkwitter? Någon som haft flera katter tillomed som vill dela med sig av sina resultat? Tänkte nog köpa en till katterna... om det funkar vill säga.

http://www.coolstuff.se/Litter_Kwitter

• Svar på tråden Litterkwitter - lära katten gå på toalettstolen?
  • Passionsfrukt

Jag har inte, men en nära vän hade.
    Hon har fyra katter varav en är kring tio år gammal och väldigt knepig... Tror hon var enda som aldrig fattade hur man använde LitterKwittern (eller så fattade hon men vägrade göra det Flört), alternativt så var det hon och den näst äldsta som inte ville använda den. De två yngsta var iallafall helt med på noterna och fattade det väldigt snabbt. Min kompis gav senare upp hela grejen då den äldsta katten var väldigt sur för hela experimentet...

Har själv funderat på att skaffa en men justnu är jag för lat för att faktiskt ta tag i ett projekt av den kalibern. Dessutom har jag en väldigt fin kattlåda som väldigt gärna får stå framme Solig

• H Raheb

Använde på mina fyra katter, min äldsta, nu 12 år är den enda som fortfarande använder den. 

Men den sitter på toan och ibland har han varit dit, men oftast går alla på lådan.

Att ta bort lådan var inget kul experiment, det blev mycke städa varje dag flera gånger innan jag accepterade nederlag och återigen tog fram kattlådan. Det var lite av ett lotteri om de gick bredvid eller på toan. 

• Laurora
    H Raheb skrev 2011-09-20 06:49:25 följande:
    Använde på mina fyra katter, min äldsta, nu 12 år är den enda som fortfarande använder den. 

Men den sitter på toan och ibland har han varit dit, men oftast går alla på lådan.

Att ta bort lådan var inget kul experiment, det blev mycke städa varje dag flera gånger innan jag accepterade nederlag och återigen tog fram kattlådan. Det var lite av ett lotteri om de gick bredvid eller på toan. 

Åh fy det är exakt det jag är rädd för, det är trots allt 600:- i sjön PLUS alla möbler som kan bli förstörda...

det blir nog kattsand. ELler En sån Scoop free, en automatisk kattlåda som tar bort klumpar automatiskt.   
  • Smultronblomma

Tränade mina katter med den för 4 år sedan. Det är ett stort projekt att vänja om dem men väl värt det! Nu är de båda utekatter men kommer in för att gå på toaletten istället för att pinka ute. Så de har absolut inget emot att gå på våran toalett när de väl vant sig!

Ena katten kunde redan innan träningen välja att kissa i handfatet istället för i lådan om han inte tyckte att det var tillräckligt rent i lådan och det är ju ungefär samma princip!

• Stikks

Jag har byggt en egen litterkwitter och den kostade mig hela 49 kronor Cool

Köpte en barntoasits på Netto, skruvade på en bit av ett kastrullunderlägg i kork baktill så att den skulle ligga stadigt på toan. Innan jag skruvade fast korken så fäste jag en plastpåse i barnsitsen och förstärkte med bruntejp och däri häller jag sand. 

Stikks kopplade på en gång och går nu på vad jag räknar är litterkwitter steg 3. Nästa steg är att ta bort påsen med sand så att han fortfarande har den barnsitsen men kissar och bajsar rakt ner i toan. 

Han är VÄLDIGT nyfiken på hela den här toagrejen så jag hoppas det kommer fortsätta gå bra även när sanden är borta.

Jag har både bilder och filmklipp men vet inte hur man lägger upp sånt här Skäms    

Svar på tråden Litterkwitter - lära katten gå på toalettstolen?