Recept på efterrätten GINO någon??
Ja, önskar recept på GINO jag...
Tack på förhand!
Ja, önskar recept på GINO jag...
Tack på förhand!
Tja, recept och recept... ta frukt, tror att kiwi och jordgubbar ingår i orginalet och lägg i en egnsfast form. Riv över vit choklad på rivjärnet, och gratinera i ugnen tills choklade börjar bli lite brun. Servera med glass.
Här e ett..
www.arla.se/Default.aspx&RecipeID=14983
Jag brukar bara ta banan, persika och jordgubbar. Burkpersikor och frysta jordgubbar går bra. Skär i bitar o lägg i en smörad form. Strö över vit, hackad, blockchoklad. Gratinera i ugnen ca 15 min i 200 grader.
Tackar...
Nån som testat med annan frukt?
Receptet är för 4 port.
2 st bananer
0,5 l färska jordgubbar
4 st kiwi
100 g vit choklad , riven
Serveringstips: vaniljglass
Tillagning:
1. Skala bananer och kiwifrukt, skölj och snoppa jordgubbarna. Dela jordgubbar mitt itu, skär kiwin i klyftor och skär bananen i grova bitar.
2. Lägg frukten i en ugnssäker form. Riv chokladen och strö över frukten. Gratinera i ugn, grillelement och full effekt tills chokladen har fin färg. Se upp så det inte bränns! Servera genast, gärna med en kula vaniljglass till.
Oj, det var längesedan...
*Mumsar i tanken*
Jag har testat med flera olika, men tycker att det blit bäst just med banan, persika o jordgubbar. Kiwi är helt ok också. Tex melon blir alldeles för vattnigt. Hårda frukter som äpple o päron blir inte heller bra.
TACK ALLA!
Kommer att testa:
-ananas
-persika
-banan
-kiwi
ingen aaaaning att det skulle vara vaniljglass till.... Men låter mums!!
Detta blir desserten pån Nyårsafton...
Betty Boop: Tror du att ananas blir gott???
Akta fingrarna bara när du skär frukten, sist jag skulle göra Gino så skar jag mig i tummen
Ananas funkar bra, men om du har burkananas så låt den rinna av lite innan annars kan det lätt bli vattnit och frukten liksom flyter runt.
Ett annat tips är att byta ut den vita chokladen mot noblesse mintchoklad (och kanske lite extra riven blockchoklad) det blir smaskens och så givetvis glass till!
Sist när jag skulle göra Gino så hade jag ganska ont om tid. Tog då en stor burk konserverad frukt och bananer. Över det vit choklad. Serveras med vaniljglass. Det blev väldigt gott.