• Anonym (busken)

Hur får man bort allt hår?

Hallå!
    Jag har lite funderingar kring hårbortagning kring könet.
    Jag är ingen ungdom (37 år) "på min tid" var det inte så vanligt med rakade underliv och har aldrig tidigare varit nått jag funderat över. Först på senare tid började jag fundera på att raka bort allt, har alltid rakat bikinilinjen tidigare, men läser mycket här om att det anses äkligt att ha en buske. Jag har oxå själv tänkt att det skulle vara lättare, dels att hålla bikinlinjen i schak (så inget råkar sticka ut) och att det kanske är lättare att hålla sig ren och fräch, dvs att det inte fastnar mensblod, flytningar eller kissdroppar i "tussen"
    Min make har aldrig önskat detta av mig, men det kanske skulle vara trevligt även för honom tänkte jag.

Så då har jag försökt raka mig. det har gått bra över könet (själv triangeln så att säga) men jag har hår som växer på blygdläpparna och även lite i mellangårdden mot anus. Hur i hela friden får man bort det? har försökt med hyveln på läpparna, men är livrädd att skära mig, de är ju dessutom lite skrynkliga och lösa (lika bra att vara rakt på sakFlört) Så jag undrar hur gör ni andra? Eller har ni inte hår på de ställena? eller låter ni det vara kvar?
    Vaxar ni? Isåfall, gör det inte förfärligt ont och är det inte farligt? (på blygdläpparna menar jag då)
    Använder ni något hårbortagningsmedel typ veet? Är det ofarligt att ta på dessa intima delar?

Hoppas att nån har svar och kan hjälpa än hårig tant som jagFlört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 11:34
    Kom på en sak till, det blir lite stubbigt där jag rakat mig, vilken inte känns så bra för maken om jag gnider mig mot hans ollon, något tips kring detta tack

• Svar på tråden Hur får man bort allt hår?
  • Anonym (ren)

Vaddå "på min tid"? Min tid är nu och jag är 10 år äldre än du

Hur som helst, jag vaxar. Brazilian på salong. Då ryker rubbet  och man blir len som en barnarumpa igen. Inget jobbigt med plitor och stubb och annat sånt tjafs man kan få vid rakning. Håller längre dessutom.

Någon gång har jag rakat men det är jobbigt och blir inte alls lent på samma sätt som vaxning och blir stubb ganska snabbt också.

En annan fördel med vaxningen är att håret blir glesare. Ont gör det onekligen men värst första gången, sen blir det lättare för varje gång.    

• Anonym

tjoho!

Jag har testat allt som du säger men har alltid återgått till rakning.

Jag ställer mig med ett ben på t.ex badkarskanten, drar så mkt jag kan i blygläppen och rakar. Ner mot anus så rakar jag bara, där är det ju helt slätt ( hos mig iaf)  
    Du kan ta ett bad innan så att håret är riktigt mjukt så det är lättare att ta bort. och använd en bra hyvel inte de där engångsgrejjerna för då är risken större att su skär dig. OM du skulle skära sig så läker det snabbt!

Vaxa gör skitont, är dyrt och har i mitt fall aldrig haft ett tillfredsställande resultat ( haft stubb efter 1,5-2 veckor).

Weet luktar helvete, men det funkar men är lite bökigt. Det finns för intima ställen om du är orolig, själv brukar jag ta för benen eftersom jag har hår som är lika tjocka som ett träd mellan benen =)

Hoppas du fick lite mer kött på benen 

• Triple Trouble

Det är bara att löddra in med schampoo och köra på. Jag köper engångshyvlar, har aldrig skurit mig. Iof har jag inga skrynklor som du skriver om...

• Triple Trouble

Bic kör jag de som finns i blandade färger, rosa, grönt lila.

• aaaaaaaaaa

Använd lite ⁶⁰Co, så ska du se att allt håret försvinner.

• Vinxen

Sätt dig på huk även en spegel! Då ser du vad du håller på med å slipper oroa dig för skärskador. Jag kör på känsla för jag ser inget haha. Sitter på huk i badet utan spegel nämligen. Nu är jag gravid å då är de fan omöjligt att se något men har aldrig skurit mig. Annars är det spegel som gäller :) eller sambons hjälp kanske;)

• Anonym (busken)

Tack för alla era svarGlad
    Ber om ursäkt för "På min tid" menar när man var i typ 18 - 20 årsåldern, när man började med sex och sådan och blev påverkad av tjejkompisarna i omklädningsrummet. Såg man en rakad tjej då, ansågs hon som värsta horan juFlört

Förstår dig som var gravid att du får köra på känn, själv har jag oxå det problemet att jag har lite bilringar att hålla in om jag ska kunna se (uppifrån alltså) då är det lite svårt att dra i läpparna.
    Skrynkliga är de väl inte direkt, men lixom dallriga.

Ni som säger att det finns veet för intim hårbortagning, var finns det? har bara hittat sådana för bikinilinjen, men det står används ej på genitailer? Tycker annars att det käns som smidigast.

Skrynkliga är de väl inte direkt, men lixom dallriga.

• Anonym (busken)
    aaaaaaaaaa skrev 2011-09-16 11:47:03 följande:
    Använd lite ⁶⁰Co, så ska du se att allt håret försvinner.
    vad är det?
  • Anonym (alltid...)

jag har rakat mig sen jag var 15 och jag är 46 idag..hahaha..kör med en BRA hyvel och alltid nya blad...har skurit mej men inte speciellt ofta..och de inre skrynkliga läpparna är ju hårlösa och där behöver du ju inte raka...?

• Anonym (busken)
    Anonym (alltid...) skrev 2011-09-17 00:39:04 följande:
    jag har rakat mig sen jag var 15 och jag är 46 idag..hahaha..kör med en BRA hyvel och alltid nya blad...har skurit mej men inte speciellt ofta..och de inre skrynkliga läpparna är ju hårlösa och där behöver du ju inte raka...?
    Nej, för allt i världen, de inre ger jag mig inte på, med hyvelFlört
  • Anonym (Norpan)

Jag brukar ställa mig gränsle över en spegel och sätta mig på huk när jag rakar mig.

• Anonym (alltid...)

men snälla ts..hur tror du det ska gå till att raka om du inte rakar med en hyvel??...självklart måste man raka med hyvel om du ska raka...ladyshave funkar ju inte...mannen rakar pungen med hyvel oxå..går hur bra som helst...hur tror du andra gör?..annar får du välja en annan metod...men rakning måste ske med hyvel...

• sextiotalist

*fniss*
    När man läser dessa förslag (som verkar innebära ett mindre akrobatikpass i badrummet) är man så glad för att man inte känner något att ta bort behåringen mer än bikinilinjen.

• Lollo36

TS jag hade ungefär samma farhågor som du men fick för några veckor sedan hjälp att raka där nere (har aldrig gjort det själv innan, har inte tyckt att det behövdes) och har därefter fortsatt att göra det själv. Det är faktiskt ingen fara, man slätar till och sträcker huden med ena handen och så drar man lätt med hyveln med den andra. Jag har inte skurit mig någon gång ännu fastän jag inte heller kan se vad jag gör. Man får känna sig fram, börja där det är lite lättare och öva upp känseln. Och så gäller det att ha en bra hyvel.

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Anonym (busken)
    Anonym (alltid...) skrev 2011-09-17 12:24:17 följande:
    men snälla ts..hur tror du det ska gå till att raka om du inte rakar med en hyvel??...självklart måste man raka med hyvel om du ska raka...ladyshave funkar ju inte...mannen rakar pungen med hyvel oxå..går hur bra som helst...hur tror du andra gör?..annar får du välja en annan metod...men rakning måste ske med hyvel...
    Jag har bara använt hyvel, när jag rakat mig än så länge, jag äger inte ens någon ladyshave, så jag förstår inte varför du tror att jag inte rakar med hyvel?
    Förvånad
  • Anonym (busken)
    sextiotalist skrev 2011-09-17 12:26:14 följande:

*fniss*
    När man läser dessa förslag (som verkar innebära ett mindre akrobatikpass i badrummet) är man så glad för att man inte känner något att ta bort behåringen mer än bikinilinjen.

Ja, jag vet faktiskt inte om det är värt all denna mödan, men tänkte iallafall prova nån gång, är det för krånglit, så får jag nog förbli en cheebacka (eller hur det nu stavas)Tungan ute
  • Anonym (busken)

Får prova det där med spegel, men undrar, är det någon som vet var man kan köpa veet eller liknade, som kan tas på genitalier (blydläpparna,då menar jag förståss de yttre) Har bara hittat för bikinilinjen, men den fick inte användas på genitalierna.

• Anonym (trimmer)

Låna mannens rakapparat och använd trimmern, då blir håret kort först så du ser vad du gör med hyveln och det fastnar inte massor med hår Flört

• Jenny01

Hej
    Jag började med brasil på salong. Men köpte en epelering maskin. Vet inte om den heter så. Men en maskin som rycker bort håret. Som vaxning typ. Jag köpte min på Åhlens. Och nu kör jag när ddet behövs. Och jag kör hela vägen till där bak. Hygieniskt? Kanske inte. Men jag trivs min maskin. prova?
    Jenny

Svar på tråden Hur får man bort allt hår?