Hur får man bort allt hår?
Hallå!
Jag har lite funderingar kring hårbortagning kring könet.
Jag är ingen ungdom (37 år) "på min tid" var det inte så vanligt med rakade underliv och har aldrig tidigare varit nått jag funderat över. Först på senare tid började jag fundera på att raka bort allt, har alltid rakat bikinilinjen tidigare, men läser mycket här om att det anses äkligt att ha en buske. Jag har oxå själv tänkt att det skulle vara lättare, dels att hålla bikinlinjen i schak (så inget råkar sticka ut) och att det kanske är lättare att hålla sig ren och fräch, dvs att det inte fastnar mensblod, flytningar eller kissdroppar i "tussen"
Min make har aldrig önskat detta av mig, men det kanske skulle vara trevligt även för honom tänkte jag.
Så då har jag försökt raka mig. det har gått bra över könet (själv triangeln så att säga) men jag har hår som växer på blygdläpparna och även lite i mellangårdden mot anus. Hur i hela friden får man bort det? har försökt med hyveln på läpparna, men är livrädd att skära mig, de är ju dessutom lite skrynkliga och lösa (lika bra att vara rakt på sak) Så jag undrar hur gör ni andra? Eller har ni inte hår på de ställena? eller låter ni det vara kvar?
Vaxar ni? Isåfall, gör det inte förfärligt ont och är det inte farligt? (på blygdläpparna menar jag då)
Använder ni något hårbortagningsmedel typ veet? Är det ofarligt att ta på dessa intima delar?
Hoppas att nån har svar och kan hjälpa än hårig tant som jag
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 11:34
Kom på en sak till, det blir lite stubbigt där jag rakat mig, vilken inte känns så bra för maken om jag gnider mig mot hans ollon, något tips kring detta tack