• brokig

Måste man behålla telejack?

Vi planerar att renovera vårt kök helt till vintern. Vi har en öppen planlösning till vardagsrummet och köksdelen är i princip enbart ett arbetskök med arbetsbänkar. Konstigt nog så har jag idag ett telefonjack över arbetsbänken precis bredvid spisen, sitter i kakelt. Jag kan inte för mitt liv föreställa mig vem som skulle vilja ha telefon där och ser inget behov alls av uttaget. Har jag rätt att helt sonika ta bort det i smaband med renoveringen? Tycker ett jack där bara samlar damm och fett och känns småäckligt.

Vi bor i brf och har utöver detta telefonjack i 3 sovrum samt i hallen så jag ser inget behov av fler uttag. Vi använder inte fast telefoni själva, men fattar ju att man inte kan ta bort alla jack för det. Det aktuella uttaget är heller inte "första jacket".

Någon som vet?

• Svar på tråden Måste man behålla telejack?
  • Sale

Jag skulle säga att det beror på vad ni i föreningen har kommit överens om.

• E4666

Vad lustigt ställe att placera ett telefonjack, men när jag läser det här får jag minnesbilder från amerikanska 70-talsfilmer där de står och pratar i väggtelefoner med jättelång sladd till luren (det här var före mobilernas tid). Det är antagligen därför jacket sitter där, gissar jag. Kanske ett extrajack som någon beställt någon gång?

Svar på tråden Måste man behålla telejack?