• Familjelängtan

Trippeldos Pergotime - vad hade DU gjort?!?!

Är det lönt med trippeldos?

Hade cykler på ca 60 dagar men bra med äggviteflytningar. Pga långa cykler fick jag Pergotime utskrivet. Har ätit Pergotime i 4 månader nu. Först 1 med enkeldos (ej positivt på blodprovet men utslag på stickor + kraftigt ont i äggstockarna dagarna därefter) och sedan 3 med dubbeldos (varav 1:a dubbeldosen gav utslag på stickorna och ont i äggstockarna, därefter har det gått utför). Senaste månaden lämnade jag återigen blodprov. Negativt. Men så hade jag varken känt av det någonting eller fått utslag på stickorna.

Nu har jag för denna månaden fått utskrivet trippeldos. Känns meningslöst att ta den eftersom jag upplever att kroppen reagerar negativt på det.

Hade ni struntat i att ta trippeldos nu och sett vad som händer? Jag känner mig SÅ kluven... :(

• Svar på tråden Trippeldos Pergotime - vad hade DU gjort?!?!
  • Ronjaa

Hade du alltså ägglossning innan du började med pergotime?

• Familjelängtan

Ja det hade jag, men 60 dagars cykler...

• Ronjaa

hade jag varit du så hade ja provat trippeldosen 1 gång, hade inte de funkat så hade jag slutat med pergotime.
    Men du känner ju din kropp bäst, och känner du att din kropp inte tycker om pergotime så tycker ja du ska lyssna på de. De måste ju finnas nått annat som kan förkorta din menscykel?

• Familjelängtan

Jag är nog inne på det just nu, att testa trippel en gång. Ska passa på att boka tid hos ngn riktigt bra klinik tills efter det...

• Mamma till viljestark dotter

Hur har det gått, TS? Jag var uppe i trippeldos jag också, men fick tyvärr aldrig nån ÄL. Inte ens med ÄL-stimulerande sprutor i låga doser. Var tvungen att ta rätt höga doser äl-stimulerande sprutor i komb. med IVF, innan jag äntligen producerade ägg. 

• anselina

har oxå tagit trippeldos för 1:a gången nu.. var på vul förra tisdagen, läkaren tyckte det såg jätte bra ut, fin stor slämmhinna och en folyckel på ca 15 mm. Hon sa då åt mig att dom växer ca 2 mm om dagen och att jag borde få äl inom några dagar.. kliniken jag går via ringde upp och sa att jag skulle börja testa äl i torsdag men än inget utslag. Har även under att jag gått på dessa kurer fått svamp isamband med att jag ska äl, någon fler som kännt av sådana biverkningar?? hoppas ändå att det tagit, måste ju va optimist ;) ycka till alla 

• Familjelängtan

Här har jag nyss påbörjat min trippelkur. Mensen dröjde 1,5 vecka längre än den brukar så jag var lite irriterad ett tag... Men, nu knaprar jag mina tabletter på löpande band. Har även fått lägga ytterligare en till samligen. Ska äta en medicin som justerar sköldkörtelhormonet också som är aningens högre än de rekommenderar för den som vill bli/är gravid. Så nu är jag som värsta pensionären och knaprar totalt 5,5 tabletter av 3 olika slag varje dag. Najs.

Nu hoppas jag bara att det har någon effekt denna gången... Hoppas hoppas hoppas...

Svar på tråden Trippeldos Pergotime - vad hade DU gjort?!?!