• Smilla75

Vad kostar det att fixa lackskad på bil?

Har fått en parkeringsskada på bilen med metallicklack. Repor över flera decimeter samt på ett ställe avskaft intill karossen stort som en femkrona. Bakre passagerardörr är berörd och ned mot hjulhuset. Någon som har någon idé?

• Svar på tråden Vad kostar det att fixa lackskad på bil?
  • Linda1976

Du har den väl försäkrad? Självrisken blir det ju då.. Annars kan det bli hur dyrt som helst  typ...

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Smilla75

Jo, det har jag men självrisken är 6000 kr och jag undrar om det kostar så mycket.

• Stormorsan

Men be att få ett kostnadsförslag. Det är ofta dyrare än man tror, Beroende på var omlackering skall ske, så skall allt löst som handtag, lister, lyktor mm demonteras. Omgivade plåt skall skyddstäckas. Är det dörrar eller bakluckor brukar de demonteras helt, all inre inredning i dörren monteras bort. Efter lackering skall allt återmonteras.   

• Shea 1
    Smilla75 skrev 2011-09-16 19:14:03 följande:
    Jo, det har jag men självrisken är 6000 kr och jag undrar om det kostar så mycket.

När vi skulle reperera en liten buckla+repa på bakluckan så var självrisken betydligt lägre än den faktiska kostnaden (som jag inte kommer ihåg hur stor den var). Då får väl kolla upp med någon firma vad de kan tänkas ta, men det troligaste är nog att 6000 är det billigaste du kommer undan med.
  • Linda1976
    Smilla75 skrev 2011-09-16 19:14:03 följande:
    Det gör det garanterat! (tyvärr)
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • flicstoria

Som de andra säger så kolla runt hos olika lackverkstäder. Jag fick en lackskada och plåtskada för ett tag sedan och frågade då flera verkstäder om offert. Det lägsta budet jag fick låg på 6500 och det dyraste låg på bortåt 25 000...  Jag valde en som låg mitt emellan då jag blev rekommenderad just den verkstaden (hade bara halvförsäkring, dum som jag är). Så det lönar sig verkligen att kolla runt!

• PVeraB

Snordyrt. Jag skrapade bort halva framskärmen och självrisken låg på 4000:- De sa det hade kostat runt 10-12.000 utan

Svar på tråden Vad kostar det att fixa lackskad på bil?