Hur sköter du om dina fötter?
Filar? Fotbad? Krämer? Inget alls? Varje dag? En gång i veckan/varannan vecka?
Hur tar du hand om dina fötter?
Håller de sig fina med den benhandlingen du ger de?
Filar? Fotbad? Krämer? Inget alls? Varje dag? En gång i veckan/varannan vecka?
Hur tar du hand om dina fötter?
Håller de sig fina med den benhandlingen du ger de?
En vinter gjorde jag inpackning varje vecka. De blev jättemjuka. Ska börja med det igen. Tack för att du påminde mig.
Jag gör inget särskilt. Tvättar dom varje kväll annars blir jag äcklad av att ha dom i sängen.
Peelar med Scholls kräm eller filar 2-3 ggr/v. Smörjer noga, med vanlig fotkräm och "spruckna hälar"-kräm från Scholl. Allltid nagellack året runt. Ja, jag vill nog banne mig säga att jag har perfekta fötter!
Går barfota så ofta som möjligt och smörjer in dem då och då med vanlig lotion. Kanske borde ta bättre hand om dem, men de ser långt ifrån helt försjävliga ut... än så länge iaf :P
jag filar när jag badar, men tar kräm varje dag efter duschen eller innan lägg dax. Förut filade jag mer men använde inte kräm sa ofta, men det gör mycket större skillnad med kräm ofta. Sa fotkräm varje dag skulle vara mitt tips efter bad/ fotbad.
Mina har aldrig haft problem.... Fram till nu då. Spricker och hårt på vissa ställe :-/. Inte så vackert. Jag går alltid barfota hemma. Nu har jag smörjt med lotion varje kväll innan jag har lagt mig men ändå är de torra och fnasiga. Så alla tips är välkomna.
Tackar!! bra tips!!
Bra oxå om du filar innan du smörjer. Den torra huden vid sprickorna är "död", men viktigt är att inte ta för mycket första gångerna då du kan bli öm och huden försvarar sig genom att producera ännu mer hudceller. Sen ska man gärna fila i riktning med sprickan inte tvärs över, för är de djupa kan du fläka upp dom.
Och som någon skrivit här, vanlig hudlotion är inte för fötterna, de går inte in i fotsulan ordentligt.