Mattemamman skrev 2011-09-16 21:19:10 följande:
Vi har en son som är sen i talet och logopeden har tipsat om att det är en hjälp att använda tecken. Jag har hittat 50 tecken som man kunde skriva ut från nätet och det har fungerat toppen bra med sonon. Han tecken och verkar jättenöjd med det. Nu känns det som om det är dags att gå vidare och få ett större teckenordförråd - men vart hittar jag fler tecken? Jag kan tänka mig att köpa ett bra material men vet inte vad som är användbart och prisvärt. Gärna material som visar både tecknet och en bild. Jag skulle oxå gärna vilja göra olika tema böcker med vardagssituationer att lämna på förskolan. Någon med tips?
Har inte logopeden några teckenblad att ge er, är min första tanke?
Jag har köpt BildbasTecken (med Ebba editor som Pinje skrev men Ebba använder jag inte, däremot använder jag ordramar från
Äppelklyftig till teckenbilden) som jag använder sedan flera år så det var ett bra köp. (både bildbastecken och Ordramar har varit med i många år nu här hemma

)
På Youtube kan du hitta många teckensånger/filmer mm, bara sök.
Nu vet jag inte hur gammalt ditt barn är, är det litet så är detta bra att börja med:
">
Här hittar du alla filmer de laddat upp
http://www.youtube.com/user/FilmHatten
Finns massor med teckenmaterial på nätet, det gäller bara att leta, att ha tid till det... o pga tidsbristen köper jag hellre så jag vet var jag har bilderna när jag behöver dem
">