• Snow

Sluta jobba utan att sgi förändras?

Jag har varit fast anställd på 75% sen två år tillbaka på mitt jobb, jag är nu gravid i vecka 26.
    Jag blev sjukskriven i en månad tidigt pga hyperemesis dom faställde då mitt årsinkomst på 210 000.- fick beviljad sjukpenning.

Jag har ansökt om hel graviditetspenning och fick det bevlijat. Jag kommer sluta arbeta den 27oktober.

Min första fråga är; Eftersom dom fastställde årsinkomsten vid min sjukskrivning på 210 000:- är det det beloppet som kommer räknas på när jag skall få FP?

Min andra fråga är; kan jag gå ner i tid / sluta jobba helt nu innan jag går på graviditetspenning utan att min årsinkomst som dom faställde ändras?
    Har ett tungt jobb som jag inte kommer klara av att jobba 75% utav.

Hoppas ni förstår

• Svar på tråden Sluta jobba utan att sgi förändras?
  • Nikis

Du kan gå ner i tid ett halvår innan bf utan att sänka sgi:n. de är iaf det jag har hört. :) jag skulle ringa fk och fråga för säkerhetsskull :)

• Barbabok

Spontant vill jag säga ja, då du har en tillsv.anställning, och har jobbat ihop en SGI (8mån) då ska man kunna sluta att jobba, men vet inte om AG måste godkänna? Se §4 http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19950584.HTM
    Där står 7v innan BF.

Hoppas du får fler svar, så jag får bekräftat eller inte.

• Snow
    Barbabok skrev 2011-09-18 14:41:28 följande:
    Spontant vill jag säga ja, då du har en tillsv.anställning, och har jobbat ihop en SGI (8mån) då ska man kunna sluta att jobba, men vet inte om AG måste godkänna? Se §4 www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19950584.HTM
    Där står 7v innan BF.

Hoppas du får fler svar, så jag får bekräftat eller inte.
    Okej, tack för ditt svar.
    Skall fråga försäkringskassan här på FL så får vi se :)
  • Snow
    Nikis skrev 2011-09-18 07:06:14 följande:
    Du kan gå ner i tid ett halvår innan bf utan att sänka sgi:n. de är iaf det jag har hört. :) jag skulle ringa fk och fråga för säkerhetsskull :)
    Har också hört de nämligen... Skall fråga Försäkringskassan hör på FL :)
Svar på tråden Sluta jobba utan att sgi förändras?