• aikidoaasa

Hur kan man tortera sitt barn så!?

Jag blev så ledsen idag när jag var på väg hem från jobbet. Jag väntar på T-centralen på att mitt tåg ska komma. Då såg jag något som gjorde mig så ledsen: En höggravid blivande mamma som rökte en cigarett! (Hon var kanske runtmånad 7-8) När hon kliver på tåget så kräver hon att hon ska få sitta för att hon är så gravid och ser riktigt sur ut.

Hur kan man vara så egoistisk att man inte kan skänka minsta lilla tanke till sitt ofödda barn!? Jag tycker synd om barnet i magen som ska behöva ha en sådan otur att ha en sådan blivande mamma. Om mamman kan gå runt och röka en cigarett när man bär på barnet och ALLT som man själv stoppar i sig hamnar även i barnet... ska man sedan när barnet är fött sitta och dra halsbloss som man sedan blåser ut rakt i barnets ansikte?! för det är precis så som den personen gör när man bär på barnet i magen. Fast gör man det när barnet är utanför magen så kallas det helt plöstligt för misshandel/ tortyr/ mobbing... varför kan man då kalla det för lagligt när barnet inte ens har en chans att skydda sig. (Ett barn i magen har ingen chans att ens hålla andan i några sekunder som ett lite större barn kan)

Har man inte kunnat sluta innan man blev gravid är man inte lämpad till att bli mamma för att man bryr sig inte ett dugg om sitt barn. För att bara för att man har lyckats sära tillräckligt på benen vid rätt tillfälle blir man automatiskt inte  en bra mamma.

De som tillverkar cigaretter har ju redan stoppat i en massa skit i cigaretterna: kan de inte bara stoppa in någon form av preventivmedel i cigaretterna också för att förhindra risken att oskyldiga barn ska behöva utsättas för denna typ av tortyr? Det skulle vara en riktig önskedröm. För röker man är man absolut inte mogen för fem öre att ta hand om någon så liten individ som en baby. Jag säger inget om att man inte får röka... men varför ska man utsätta andra för de gifterna som finns i en cigarett. Det kan jag inte förstå.
    När man däremot har lyckats med att sluta röka då tycker jag att man har visat att man är tillräckligt redo för tt kunna ta hand om ett litet barn. Då tycker jag att det är ok att skaffa dem, inte en sekund tidigare.

Det blir väl heller inte enklare att se en så oansvarig blivande mamma när man själv är helt giftfri, vill inget hellre än att få chansen att ta hand om ett litet barn och har försökt i flera månader utan att lyckas. Jag och min man gör ju allt för att kunna få chansen att ge ett barn så goda förutsättningar till en bra uppväxt som möjligt... då blir man så arg när man ser någon som den kvinnan jag gjorde idag som absolut inte bryr sig ett dugg om allt man utsätter barnet i magen för.

• Svar på tråden Hur kan man tortera sitt barn så!?
  • Anonym

Finns redan 1000 miljoner trådar om ämnet om du söker.

• aikidoaasa

Det vet jag finns... men det är fortfarande inte ok att man ändå så "enkelt" kan hitta dessa kvinnor ute på stan som fräckt kan visa hur dåliga mammor de kommer att bli...

• Anonym
    aikidoaasa skrev 2011-09-16 23:29:38 följande:
    Det vet jag finns... men det är fortfarande inte ok att man ändå så "enkelt" kan hitta dessa kvinnor ute på stan som fräckt kan visa hur dåliga mammor de kommer att bli...
    Vad ska du göra åt det?

Tror du det hjälper med en gnälltråd på FL?
  • LängtarEfterDiig

men herregud va du gnäller på ts :P Jag tycker som du ts, det är helt sjukt hur elakt och själviskt det
    är att röka med ett barn i magen 

• Anonym

Haha, hade jag sett henne röka och sen hört henne be om sittplats hade jag nog bara "du röker som en icke-gravid så då kan du stå upp som alla andra också" muhahahaha

• Tealhawk
    Anonym skrev 2011-09-16 23:42:33 följande:
    Haha, hade jag sett henne röka och sen hört henne be om sittplats hade jag nog bara "du röker som en icke-gravid så då kan du stå upp som alla andra också" muhahahaha
  • Anonym

Om det är någon tröst så kanske hon inte ens få+r chans att bli mamma.
    Folk som har rökt under graviditet löper stor risk att föda barn som dör i plötslig spädbarnsdöd.

Inte  för att man önskar någon det men det är sanning

• Anonym
    MammaEmelie91 skrev 2011-09-16 23:42:59 följande:
    Ser du ner på gravida som snusar också? Ær dom lika olæmpliga mammor?
    Eh ja?! det är ju till och med VÄRRE att snusa. och med värre menas att det påverkar barnet mer än rökning.
  • Chazz Michael Michaels

Snart kommer rökförsvararmaffian med sina briljanta argument, håll i er!

Svar på tråden Hur kan man tortera sitt barn så!?