Jag har gått ned ca. 5kg nu. På Tisdag lunch nästa vecka blir det två veckor på helfart. Jag är "halvvägs" på min treveckors och går det såhär så känns det ju mycket bra. Jag blir mest motiverad av viktnedgången men har lite svårt att ta till mig Mental Träning om jag skall vara ärlig.
Jag längtar efter mat och smaker men inte efter att äta mycket, det fattas nåt så enkelt är det. Blev stärkt häromkvällen då jag blev uppringd av Extravaganza och fick prata lite.
Kommer att gå på upptrappning och sen halvfart en vecka efter dessa tre och sen återigen på helfart i tre veckor. Jag vill i alla fall känna på hur det är att gå från helfarten och tillbaka igen en gång, om det är jättesvårt så kanske jag biter ihop och går på helfart till dess jag når målvikten nästa gång men går det bra så kommer jag att varva med upptrappning/halvfart/helfart till dessa jag är i mål.
Nu kommer snart en stor krock i form av en familjeträff på annan ort och jag är kluven. Jag funderar starkt på att helt enkelt stanna hemma och lägga på mig en massa arbetsuppgifter hemma hela helgen. Jag kan inte sitta där bland folk med min shake. Jag har förståelse hemifrån att stanna hemma så det går att göra så som tur är, det känns som enda alternativet för mig.
Det blir annars att sitta där vid jättefrukostar, fika, silllunchar, e.m. fika, grillkvällar eller pizzakvällar med vin och öl...... känns som sagt ohållbart och även om jag skulle avbryta helfart ett par dagar i förväg så kan jag inte äta med dem, kroppen skulle slå bakut. Så jag har inget val känns det som...
Mår bra idag kan tilläggas, gissar att Ketosen fungerar som de påstår.