• emmapemma81

Xtravaganza. Helfart!

Hej!

Någon mer som går på Extravaganza och vill vara med i denna tråd och stötta varandra. Jag gick med den 8/9-2011 och har 12 kg att gå ner. Jag har börjat att köra helfart och lever just nu på soppor och shakes. Första veckan var jobbig men nu mår jag faktiskt ganska bra. Ska på mitt första möte på Onsdag och känner mig grymt peppad. Det här ska bara gå, så är det bara! Glad

• Svar på tråden Xtravaganza. Helfart!
  • McHummer

Hej. Jag har mitt första möte ikväll, jag missade gruppens första som var förra Måndagen men har gått på helfart sedan Tisdag Lunch förra veckan.

Jag mådde rätt dåligt ett par dagar med huvudvärk och konstiga effekter som stickningar i övre ryggen och bröstet t.ex.

I helgen har jag kollat vikten och ser att jag gått ned kring 2kg bara nu under helgen och idag mår jag bra i kroppen. Jag saknar maten vad gäller smaker men det är inga problem att bara ta tre shake om dagen som det känns nu. Hungern är hanterbar.

Jag kör 3 veckor helfart till att börja med och försöker promenera några gånger i veckan, man blir svag det är helt klart. Jag tvättade båda bilarna i Lördags och var helt slut efteråt.

Skall vara aktiv i någon/några trådar på nätet tänkte jag för att hålla mig kvar i zonen så att säga, det gäller att inte tappa suget nu utan att klara målvikten utan att spåra ur under tiden.

Jag tror mycket på Extravaganza på grund av möten och tät kontakt med dem och kanske andra i gruppen, skulle jag bara ha mig själv som kontrollant och coach så skulle jag snart spåra ur, det vet jag av erfarenhet.

• emmapemma81

2 kg är ju jättebra. Jag gick också ner det efter första veckan och blev ganska chockad. Har aldrig lyckats gått ner så mycket på en vecka tror jag. Hur många kilo ska du gå ner då?

Jag känner som dig. Jag behöver också va lite bevakad i min viktnedgång för att klara av det. Och därför har jag berättat för alla nära och kära vad jag gett mig in i och att jag kommer lyckas. Ju fler man kan göra besvikna på att man ger upp desto svårare är det att skita i det. Sen tror jag att tanken på att det kostar ganska mycket att vara med i xtravaganza också gör att man inte bara kan lägga ner.

Jag försöker fokusera på målet och ta en vecka åt gången. Jag har tänkt att köra helfart så länge jag och min kropp pallar. Efter tre veckor ska man göra läkarkontroll säger dom ju. Men vi ska på hälsokontroll med jobbet när det gått fyra veckor. Hoppas att jag kan gå på den i stället.

Jag har inte haft stickningar i kroppen. Men jag är van att äta så otroligt mycket. Är en riktig frukostmänniska och brukar i vanliga fall trycka i mig varm choklad och minst fem, sex limpmackor med ost.  Så på morgonen när jag vaknar känns det grymt när jag är så hungrig så jag vill spy att bara dricka en shake. Men efter det jag druckit den och ätit omega och det där som sväller i magen och oljan och får ligga och vila en stund så går det över och resten av dagen flyter på ok.

Tacka vet jag loka "vattenmelon" och tesorten "Rabarber Vanilj". Det är mitt godis just nu =)

Vilken stad går du på xtravaganza i förresten?

• emmapemma81

Känner mig gladare än vad jag gjort på länge och otroligt spänd och förväntansfull över hur framtiden kan se ut Skrattande

• Lycka 1

Hej!

Jag började på xtravaganza den 1 aug. Gick på helfart i tre veckor, halvfart två veckor, helfart två veckor och nu är jag på min första vecka halvfart igen.
    Nu ska jag gå på halvfart tills jag når mitt mål.

Hur går det för er?

• emmapemma81

Hej!

Det går bra. Gick ner 2 kg första veckan och 1,5 kg hade jag gått ner nu andra veckan (vägde mig igår).

Hur har det gått för dig? Hur kommer det sig att du gick tillbaka till helfart efter två veckor på halvfart?

Jag ska försöka köra helfart så länge jag pallar och min läkare anser att det är ok. Tycker att målet känns mer lockande än allt godis i världen just nu. Plus att jag har en Paris-resa att se fram emot i november.

• Lycka 1

Jag åkte på semester till Turkiet i en vecka så då blev det så att jag gick på halvfart den veckan och veckan före som upptrappning.
    Jag hade inte tänkt att börja på xtravaganza förrene fter resan men jag var så peppad så jag började den 1aug och hann då med tre veckor helfart före resan.
    Jag var helt bestämd att fortsätta helfarten när jag kom hem så länge jag orkade. Tyvär blev jag väldigt dålig och min kropp mådde inte bra så därför var jag tvungen att börja på halvfarten i måndags igen.
    Men nu mår både jag och kroppen toppen igen så nu är det bara att fortsätta

Jag vägde mig i måndags och hade då tappat 9,4kg samt 18cm runt midjan.

Jag skriver om min vikresa här. Jag har skrivit om varje vecka sedan starten.
    www.viktresa.bloggspace.se

• McHummer

Jag har gått ned ca. 5kg nu. På Tisdag lunch nästa vecka blir det två veckor på helfart. Jag är "halvvägs" på min treveckors och går det såhär så känns det ju mycket bra. Jag blir mest motiverad av viktnedgången men har lite svårt att ta till mig Mental Träning om jag skall vara ärlig.

Jag längtar efter mat och smaker men inte efter att äta mycket, det fattas nåt så enkelt är det. Blev stärkt häromkvällen då jag blev uppringd av Extravaganza och fick prata lite.

Kommer att gå på upptrappning och sen halvfart en vecka efter dessa tre och sen återigen på helfart i tre veckor. Jag vill i alla fall känna på hur det är att gå från helfarten och tillbaka igen en gång, om det är jättesvårt så kanske jag biter ihop och går på helfart till dess jag når målvikten nästa gång men går det bra så kommer jag att varva med upptrappning/halvfart/helfart till dessa jag är i mål.

Nu kommer snart en stor krock i form av en familjeträff på annan ort och jag är kluven. Jag funderar starkt på att helt enkelt stanna hemma och lägga på mig en massa arbetsuppgifter hemma hela helgen. Jag kan inte sitta där bland folk med min shake. Jag har förståelse hemifrån att stanna hemma så det går att göra så som tur är, det känns som enda alternativet för mig.

Det blir annars att sitta där vid jättefrukostar, fika, silllunchar, e.m. fika, grillkvällar eller pizzakvällar med vin och öl...... känns som sagt ohållbart och även om jag skulle avbryta helfart ett par dagar i förväg så kan jag inte äta med dem, kroppen skulle slå bakut. Så jag har inget val känns det som...

Mår bra idag kan tilläggas, gissar att Ketosen fungerar som de påstår.

• Lycka 1

McHummer: Jag förstårdig ang familjeträffen.
    Jag är själv bjuden på kräftskiva ikväll som vi blir varje år men jag har nu valt att inte gå. Jag vet sedan tidigare att den här kvällen innebär en himla massa godsaker att äta och en himla massa att dricka. Så det känns lättast att inte gå i år.
    Jag går ju på halvfart nu men jag känner endå inte för en brakfest just nu.

www.viktresa.bloggspace.se

• Smitha

Hej är ni kvar i tråden? Jag börjar på helfart imorgon. Ska ner 40 kilo så har en låååång resa framför mig!

Hur ofta tränar ni i veckan som går på helfart och orkade ni träna första veckan?

Svar på tråden Xtravaganza. Helfart!