• MHK

Världens bästa Pottbok

Detta é världens bästa pottbok. Tränar min son som är över 2 år med att potträna och visst har det varit jobbigt men nu börjar det fungera. Han älskar klistermärken som finns i boken och jag har hänt ett fint blått A4 i badrummet där han får klistra varje gång han bajsar, för kissar har han inga problem med, har varit duktig länge. 

Boken köpte jag för 40 kr på Ullared. Rekommenderar boken stark för alla som vill potträna sina barn. 
    Vad har ni andra för knep som tränar era barn?
    Stolt tvåbarnsmamma, målet é stolt fyrbarnsmamma
  • Svar på tråden Världens bästa Pottbok
  • skoladan

Bästa tipset: BÖRJA TIDIGT! Så fort barnet kan sitta själv (5-7 månaders ålder)!

• MHK
    skoladan skrev 2011-09-17 16:18:05 följande:
    Bästa tipset: BÖRJA TIDIGT! Så fort barnet kan sitta själv (5-7 månaders ålder)!
    Jag började tidigt vid 5 månader för han förstod att det va dax att bajsa när jag böjde hans ben så jag köpte en potta och i flera månader fungerade det bra sedan åkte vi utomlands, tog med mig en toalettring men det blev som ett bakslag och han vägrade. Sedan blev jag gravid och fick mitt andra barn men nu é det allvar och det börjar funka för han förstår vad det går ut på
  • MHK

Nu har vi använt 4 klistermärken. Idag kom han orolig till mig men han sa inte vad det va. Han ville att jag skulle titta på ett tåg med honom på youtube. Men det visade sig att han behövde sköta magen och han ville inte ta det i blöjan men ändå va han rädd för att säga till mig att han behövde sitta på toaletten. Jag tog honom på tolatten och han gjorde mig stolt. Tala om att man blir glad när det verkligen börjar fungera. Superkul. Jag kommer köpa denna boken som present för mina systrars barn när det blir dax för dem. 

• Delphin80

Finns den köpa någon annan stans än på Ullared denna pottbok. Skule vilja köpa den till sonen som fyller år snart.

• mamma till tre busungar
    skoladan skrev 2011-09-17 16:18:05 följande:
    Man kan börja tidigare än så. Man kan börja när de är i princip nyfödda. Det brukar kallas EC Elimination Communication.
  • MHK
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-23 11:30:37 följande:
    Man kan börja tidigare än så. Man kan börja när de är i princip nyfödda. Det brukar kallas EC Elimination Communication.
    Ska söka mer info på nätet om det. Tack för tipset
  • MHK
    happy 78 skrev 2011-09-23 19:42:01 följande:
    Har sett den boken på Åhléns .
    Det finns lite överallt. Finns även på nätet
  • Mollz

Håller med, min dotter älskar den där också!

• MHK

Det bästs e klistermärken som medföljer.Sonen blir glad varje gång han får en för att klistrs fast på ett fint blått A4. Det kommer vara superskönt när detta e över.

• MHK

Nu har sonen varit blöjfri i snart 3 veckor. Pottboken hjälpte verkligen, rekommenderar den stark

Mamma till O 2009, H 2011, målet: Mamma till 4
Svar på tråden Världens bästa Pottbok