• imma

    Några teorier?

    Någon som känner igen sig i min historia eller bara vill spekulera hej vilt? Jag är tacksam för alla svar.

    -Hade ca 45 dagars menscykel och första gynekologen jag träffade sa att jag antagligen hade PCOS. Andra gynekologen sa att inget tydde på PCOS förutom möjligen att jag hade cystor vid äggstockarna. Ställdes i kö för infertilitetsutredning. Helt plötsligt blev mensen regelbunden och jag blev gravid nästan direkt efter det. Vi hade då försökt i drygt ett år.

    -Första graviditeten slutade dessvärre illa. Är nu inne på vårt 8:e försök. Regelbunden mens. ÄL-stickorna har de två senaste månaderna visat positivt för första gången, tidigare har de bara visat på stegring.
    Har haft svag mensvärk som kommit och gått under flera veckor (månader?), och en gång fick jag intensiv mensvärk utan mens på fel dag i menscykeln. Alla gynekologer verkar ha lång väntetid och dessutom är jag så less på såna att jag drar mig för att söka hjälp innan jag är säker på att något är fel.

    Låter det som att något är fel eller kan allt det här vara helt normalt?
    Kan det vara normalt att ha svag mensvärk en hel månad i sträck?

  • Svar på tråden Några teorier?
  • Issej

    Har du sökt gynekolog på något privat ställe? Vet inte hur det är där du bor, men här är de kortare väntetid iallfall.

  • aaaaaaaaaa

    Jag tror inte att det är en teori du efterfrågar, utan en hypotes.

  • imma
    aaaaaaaaaa skrev 2011-09-17 13:34:32 följande:
    Jag tror inte att det är en teori du efterfrågar, utan en hypotes.
    Ok... tack.
Svar på tråden Några teorier?