Har verkligen inga nära vänner..
Jag försöker verkligen söka kontakt, jag är utåtriktad och på skolan (har börjat på högskola), umgås jag med några ur klassen varje dag! (på skolan) Och övriga klassen kan jag sitta och prata med ibland också.
Jag känner mig hyfsat populär på skolan och har så även gjort på arbeten jag tidigare haft.
Men i verkliga livet och till vardags, är det ingen som hör av sig till mig!
Jag har tidigare umgåtts relativt mycket med en del vänner, men det har blivit mindre och mindre, eftersom ingen hör av sig till mig!
Hela veckor och flera helger kan passera, utan att min telefon ringer en enda gång!
Eftersom allt kontaktsökande alltid har skett från min sida, tolkar jag det som att folk helt enkelt inte vill umgås med mig!
Och jag kan verkligen inte förstå varför! Jag har träffat många genom jobb och skola osv genom åren och har många ytliga kontakter, dom flesta har jag på tex facebook, men jag har absolut ingen att prata med om djupare saker, eller spontant bara hitta på något med!
Jag skulle vilja veta, från någon som HAR många riktiga vänner, hur fungerar det om ni träffar nya bekanta på skola, jobb, mammagrupp osv, kan ni ta till er nya vänner då, eller förblir ni bara "ytligt bekanta"?
Det känns som att jag har det svårare än andra i min stad, eftersom jag inte kommer härifrån, jag flyttade hit för några år sedan.....