• mammatill3busungar

Hjälp! Bilen går ryckigt+motorlampan lyser!!!!

Vi har en saab 9-5 sport combi 2.0- år:03...

Motorlampan har lyst till & från ett tag. fick felkod p1334 .med den kassaetten som satt i bilen vid köp..köpte en ny från skroten men lampan tändes IGEN..fick då felkod 1332 & 1334..vilken menas med att den missständer på alla 4 men det vet ni säkert redan
    Har även byt tändstift..den håller på att fjanta sig ändå..Den rycker vid gaspådrag & går ojämt...vad kan vara fel?? behöver jag köpa en helt ny kassett eller finns det nått billigare alternativ? Tack på förhand:)..

• Svar på tråden Hjälp! Bilen går ryckigt+motorlampan lyser!!!!
  • mammatill3busungar
    Emmacornelia skrev 2011-09-17 14:02:42 följande:
    jag hade nog kört till verkstan Obestämd
    jo men vill veta om det finns nått billigare alternativ först:)...som man kan göra sj:)
  • mammatill3busungar
    Schrewelius85 skrev 2011-09-17 14:34:08 följande:
    Kablarna kanske?
    den som går från tändkassetten ner till motorn?
  • Mossagti

Säg till om du kommer fram till vad det är för fel. Helst om det är ett billigt fel.

• Dripknot

Ju förr verkstan får in bilen och kan lokalisera och avhjälpa felet desto billigare blir det. Ju längre du kör med en motor som går ryckigt och ojämnt så slits den mycket mer i onödan.

Felet din bil uppvisar är likartat mitt strax innan min turbo rasade. Nytt bättre begagnat turboaggregat kan du hitta på bildelsbasen.se. Sen är det även idé att kolla konditionen på bilens luftmassemätare. Även den är slitagedel och reglerar mängden bränsle och luft. Är den defekt så drar bilen mer bränsle än den bör vid blandad körning.

Verkstad skulle jag rekommendera i det här fallet. Lycka till.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
Svar på tråden Hjälp! Bilen går ryckigt+motorlampan lyser!!!!