Anonym (Halstjejen) skrev 2011-09-17 23:14:53 följande:
Jag hade ocksa varansamlingar I groparna pa halmandlarna da de var forstorade och arrade efter otaliga halsfluss. Jag opererade bort Dom for ca 5 ar sedan nar jag var I 20-ars aldern och for mig var det ett extremt bra beslut. Jag skulle aldrig ha operationen ogjord, andedrakten forbattrades naturligtvis med att de forsvann. Dom branner av mandlarna med laser vilket bildar en 'sarskorpa' over dar mandlarna satt och jag hade inga blodningar alls efterat. Ja, det kandes som att jag hade sandpapper i halsen men har du nagonsin haft en ordentlig halsfluss ar detta lattare enligt mig. Om du har okad blodningsrisk sa ar det ju kanske inte ett lika latt beslut men tala med din lakare och se vad som sags. Jag vet hur acklig man kanner sig med detta I halsen sa hoppas att du kan fa en operation.
Hur länge hade du sandpapperkänslan? Eller är den hela tiden*?
Jag fick inte operera mina mandlar när ajg var yngre trots att jag hade, som de påstod, "kronisk streptokoker" i halsmandlarna. Detta började när jag var ett år, varvade halsfluss med öronfluss.
Mamma var till läkaren jämt och tillslut blev jag immun mot penicilin.
Har nätan alltid halsinfektion nu för tiden, men ajg har lärt mig att leva med det.
Skulle vilja operera, men trodde inte att jag fick. Läkarna sa att det sällan gör så nu förtiden om det inte besvärar matrutiner. :-/