• Återkommande gäst

Didriksons - är de en bluff eller?

Didriksons regnkläder är något av en gåta för mig och nu vill jag veta vad ni andra har för erfarenhet.

Själv har jag bara testat ett regnställ och två par galonvantar och alla de plaggen har fallit i bitar efter 1-2 månaders användning. Jag har alltså bara dålig erfarenhet av detta "kvalitetsmärke".

I 6 år har jag använt Lindex Bamse regnställ till barnen, de har använts flitigt året om av två barn och sedan kunnat säljas vidare i helt och fint begagnat skick till ett tredje barn. Inga hål/revor/nötningar trots ihärdig vild utelek!

Hur kan Didriksons komma undan med högre priser och urusel kvalitet? Jag får det inte att gå ihop så nu vill jag veta om jag haft otur eller om det är dags att punktera en av Sveriges föräldrars största missuppfattningar - Didriksons är inte ett kvalitetsmärke utan ett överprissatt skräpmärke där man bara betalar för marknadsföring och inte för funktionella produkter.

OBS! Tråden gäller regnkläder (fodrade och ofodrade i galon) har man åsikter om deras övriga sortiment får man gärna kommentera i tråden men låta bli att rösta.

Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Didriksons - är de en bluff eller?
  • Vickan I

Har haft en av deras vinteroveraller och mössa samt deras ofodrade regnkläder. Allt har hållit toppenbra och inga konstigheter med ngt. Dock kan jag absolut tro att dessa plagg inte på ngt sätt är bättre än många andra "billigare". Ser inte Didriksson som något "dyrt/fint" märke. Varenda unge här där vi bor har ju Didrikssonoverall . Dock blir det annat denna vinter och kommer nog testa något annat regnställ till våren när det behövs större strl. Gillar ju inte att de hade bly eller var det var i knapparna heller...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • cloudberry79

Vi har haft två olika vinteroveraller från Didriksons, båda har varit jättebra och så fint skick efter en vinter att de sett som nya ut. Nu har vi deras regnvantar, de är superbra och har hållt både vår, sommar och är lika fina nu när hösten kommer.

If you love me - please don't feed me!
  • Linda1976

Har haft deras regnkläder till dottern, och de har alltid funkat bra. Bor i Göteborg, där de dessutom används flitigt från sept - april

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • lunkentuss

Barnens regnkläder (både didrikson o bamse) har funkar JÄTTEbra =)

• Cloudberry

Har haft tre par regnhandskar som alla tre gått sönder i sömmarna så de köper jag inte igen.

• Pumpkin

Jag tycker Didriksons håller bra kvalitet i relation till priset, oavsett om det gäller vinteroveraller eller galonkläder, barnkläder eller vuxenkläder. Har absolut inget att klaga på.

• Falumamman

jag köper inte märkeskläder till mina barn, för mig har lendex, h&m och kappahl kläder funkat fintfint. köpte ett regnställ på ica maxi förra året, det funkade hur bra som helst och har sålts vidare utan revor eller hål. varför köpa dyrare när det inte behövs?? hade en pop jacka ett av barnen fick i födelsedagspresent. 700:- trasigt efter 3 veckor. dyrare är inte alltid bäst.

Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • Fru Massu

har haft ett regnsett från dom men de gick inte sönder och höll värmen otroligt bra(fleecefodrad), dock föll reflexerna av, riktigt dåligt!
    sen har jag haft en overall som höll heeela vintern lång utan att hon frös ett dugg! är fortfarande hel dock nött vid knäna, men funderar på att använda den iår igen eftersom den fortfarande passar (var stor förra vintern)

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • Cloudberry

Har däremot testat Ellos fleecefodrade regnset och det är i samma klass om inte bättre än didriksons så det rekommenderar jag.

Enda skillnaden är att det är lite mer stretch i gummit i didriskons plagg. 

Svar på tråden Didriksons - är de en bluff eller?