• pluvdo

    "Allt gick bra, men älgen dog"

    Alltså, jag blev så äcklad av en artikel jag såg i Aftonbladet nu. Ett par med en hästtransport körde in i en älg så att den flög in genom framsidan av hästtransporten och vidare in i en ledig spilta där. I artikeln står det saker som att:

    "Den flög rakt in i transporten och landade bredvid hästen. Hon hade änglavakt, säger ägaren Annica Berg.",
    "Inne i transporten, i spiltan bredvid hästen, låg en blodig älg."
    "Så fort Rangel fick syn på oss blev hon lugn. Hon var helt cool, trots att hon tvingades stå där i en timme med en halvdöd älg bredvid sig, säger Annica."
    "Som tur var gick allt bra, även om älgen tyvärr fick sätta livet till. Men jag är glad att den inte hamnade inne i bilen, säger Annica."

    Alltså vad fan. Den stackars älgen DOG! "den flög rakt in!" "hästen tvingades stå bredvid den halvdöda älgen" "Som tur var gick allt bra" och så vidare. Allt gick inte alls bra, en älg dog!

    Och så bilden på hästens flinande ägare:



     


    Där fanns även en bild på den stackars döda älgen intryckt i spiltan.

     


    Men egentligen värst av allt... Artikelns "namn": HÄST FICK EN KUNGLIG GÄST


     


    Är det bara jag som tycker hela artikeln verkar ha skrivit med en "komisk" underton? Varför är det roligt med en död älg?


     


    www.aftonbladet.se/nyheter/article13638262.ab


     


    Jag blev bara så upprörd. 

  • Svar på tråden "Allt gick bra, men älgen dog"
  • tackförfisken

    Hästar är husdjur... Folk har lite olika prioriteringar. Se vargdebatten, att man använder hund/ katt skin i vissa länder,att slakta häst för köttet mm . Tyvärr ...

  • Amy27

    AB har verkligen gått ner sig på sista tiden. Konstiga artiklar och formuleringar, felstavade rubriker ( och då menar jag inte typ Zuper Zlatan) och annat skit. Egentligen borde man sluta läsa den....

  • mamma till tre busungar

    Rätt oetiskt, ja....

    Mina föräldrar krockade faktiskt med en älg för bara några veckor sedan. Naturligtvis blev jag glad för att de klarade sig utan skador men också för att det faktiskt gick bra för älgen. Den enda det inte gick bra för var bilen  

Svar på tråden "Allt gick bra, men älgen dog"