• Mamma Miiia19

Röda små prickar över hela kroppen.....

Hejsan!!

Såg nu när jag bytte blöja på vår dotter som är 2 år att hon har små röda prickar över hela kroppen, mest på mage och ben och fötter.
    Runt dessa prickar finns en vit ring, jag hittar inget på nätet om vad det kan vara.

Är det någon här som varit med om samma sak med ert barn och fått något svar på vad det kan vara??!!
    Är tacksam för svar!

• Svar på tråden Röda små prickar över hela kroppen.....
  • Midvinterblot

Allergi? Våran fick så från magen och neråt när hon hade ätit omelett och sjukvårds rådgivningen och en ssk i familjen trodde det var allergi. 
    Har fötterna och händerna svullnat? Om så ska man åka till sjukan direkt. 
    Annars höstblåsor? 

• Mamma Miiia19

Ja hon har ju inte så många prickar på ryggen eller bröstet utan det börjar vid blöjan.
    Några på armarna med men bara några!
    Allergi, vet jag inte hon har inte ätit något annorlunda än vanligt.
    Kan allergi visa sig som röda upphöjda prickar med vit cirkel och på saker hon ätit förut utan att visa något?

Hon har inga svullnader vad jag kan se!

Jag får läsa om höstblåsor!! =)

• Mamma Miiia19

Tror inte det är höstblåsor för hon har inga prickar på handflaor eller forsulor.....
    Kanske är allergi mot något då.....?!

• Midvinterblot

okey, men pröva ring 1177 och fråga vad dom tror? Kliar hon på utslagen?

• Mamma Miiia19

När jag ser bilder på virus utslag ser min dotters prickar likadana ut och hon är ju snuvig just nu....
    Är det smittsamt så hon måste vara hemma från dagmamman imorgon?

• Chokladmums

Vår son har också röda prickar med vit prick i mitten(inte vitt på alla) främst på benen (låren och vader) samt baksidan på överarmarna. Har varit hos barnläkare som sa att det var atopisk hud (känslig) skulle smörja med Mildison 2ggr/dag och då MYCKET salva (jag menar extremt mycket). Fick "gå smörjskola" med sköterskan och jag trodde hon skämtade när hon tryckte ut salva i hela handflatan på mig för att smörja hans lår!
    LYCKA TILL! 

• lindis

min dotter har det också just nu, hon har varit hemma från förskolan hela veckan.. Vi har även varit på bvc och som tidigare sagt här, virusinfektion helt enkelt. Fick också salva att smörja, ett tips var även att bada eller duscha henne så det mildrar om det skulle vara obehagligt eller lite klia.. Nu är det mest bara benen och rumpan kvar, det går åt rätt håll iaf.. Hon har haft feber och varit jätteförkyld också.. Men på måndag blir det förskola igen.
     Kryapåsigkram! 

Svar på tråden Röda små prickar över hela kroppen.....