• hellokitty1

    facebookgrupp Indien?

    Hej, jag undrar om det finns någon facebookgrupp för de som adopterat/ska adoptera från Indien? Har sökt men inte hittat, ibland är de ju dolda så man måste bli "insläppt" därför undrar jag här om någon vet nåt? :)

  • Svar på tråden facebookgrupp Indien?
  • LaYa01

    Joina en grupp som är till för indiska adopterade? Brukar nog finnas en och annan adoptivförälder där också.

  • Tozzis

    Det finns en för adoptivmammor. Inbox mig så berättar jag mer.


    Kram

  • mysan750000

    hej, jag joinar gärna också er grupp om det är ok? jag är adopterad från Indien och vill också adoptera därifrån, står i kö, men den är låååång 

  • Tellus1977

    Det finns en grupp som heter "Vi med adopterade barn från Indien".
    Kravet är att ni ska ha ansökan i Indien, ha fått BB från Indien alternativt hämtat barn från Indien. Detta för att gruppen ska vara sluten så inte nyfikna obehöriga kan komma in och "snoka". Anledningen till att man åtminstone måste ha skickat papper till Indien är att mycket kan hända i adoptionsvärlden som det ser ut just nu, bara för att man står i kö i Sverige betyder det ju inte att man skickar ansökan dit i slutändan.
    Vi vill att alla ska kunna känna sig trygga i gruppen, att inte vem som helst kan komma in och läsa, kolla på foton osv. 
    Skicka en anmälan om att ni vill gå med och meddela ert riktiga namn i min inkorg här på FL så godkänner jag (eller en annan adoptivmamma) er om ni stämmer in på ovan nämnda krav. Skriv även vart ni befinner er i processen (väntar BB, redan hemma eller annat)! Flört  
    Välkomna! 

  • Namaste72

    Det finns en internationell yahoogrupp också. Ichild.


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
Svar på tråden facebookgrupp Indien?