• Anonym (tjockis)

Är 50 kg till 165 cm för lite?

Jag är 165 cm lång och väger i dagsläget 63 kg, men skulle vilja gå ner till 50 kg. Har idag MASSOR med fett, speciellt på magen, har dessutom fött två barn så den är rätt "degig".
    Har väldigt lite muskler och nätt benstomme. Har idag tumstorlek 30 på jeans och storlek 38/40 på andra kläder. Mitt midjemått ligger på hela 82 cm!

Jag skulle alltså vilja gå ner till 50 kg och hamnar då på ett BMI på strax över 18. Är detta för lite eller skulle det passa min kropp som ändå i grunden är ganska nätt?

• Svar på tråden Är 50 kg till 165 cm för lite?
  • Susanne905

Ja det är för lite.

• Slats

fett har ju inget med vikt att göra. börja träna och gå efter mått, inte vikt!

• Anonym

Nej det är det inte. Det beror väl på din kroppsform? Jag är 164 cm lång och såg inte anorektisk ut när jag vägde 50 för ett par år sen.

• Twiist3d

Jag är 157 cm lång, och jag har alltid vägt 45 kg (idag väger jag 52 kg, men vill ner till 45 igen).
    Jag såg inte ut som ett skelett då brukade träna osv, så såg vältränad ut.

Så länge man inte ser ut som ett skelett och ser hälsosam ut, så tycker jag inte det är något problem att väga "så lite".

• Twiist3d

När min BMI har legat på 18 så har min läkare sagt att der är helt okej för mig.

• Meddelande borttaget
  • Anonym

Enligt BMI tror jag det är för lite. Jag gjorde test om jag skulle gå ner några kilo då skulle jag hamna på denna vikt och jag är lika lång som du . Så länge det är hälsosamt och du inte ser ut som ett skelett är det ok tycker jag.Det varierar nog från olika personer hur det ser ut

• Meddelande borttaget
  • Inima

Jag är 164 och väger 48 och ser du inte anorektisk ut.

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Anonym

Jag är 164 och tycker 55 är lagom. Kanske kan du går ner dit först och se hur du mår?

Svar på tråden Är 50 kg till 165 cm för lite?