• stiletto

Hur billigt är Ullared egentligen?

Undrar främst över leksaker och barnkläder. Hur mycket tjänar man på att åka till Ullared för att köpa leksaker och kläder? Är det verkligen någon mening att åka om man har ca 20 mil enkel resa?

• Svar på tråden Hur billigt är Ullared egentligen?
  • jessi

jag har 22 mil enkel resa och jag är där 2 gånger varje år MINST! Barnkläder och leksaker är billigt!  Speciellt vissa leksaker..Även inredningsgrejer, vuxenkläder och djurtillbehör och en massa annat. Jag älskar butiken! ge det en chans och se vad du tycker!! :D

• vildovacker1

Vi var tre st som åkte nära 40 mil nu när vi skulle få bebbe alla tre. Köpte allt man kan behöva. Helt klart värt det om man tänkt handla en del.

• ullis01

Är man lite prismedveten i övrigt så fyndar man en del ja, men ALLT är inte sååå billigt. Du kan hitta varor billigare på till ex ICA Maxi stormarknad, Överskottsbolaget, Rusta, Jula, etc och som är av ungefär samma kvalitet. Sen finns också i närheten av Göteborg Klädkällaren, där hittar du kläder som kommit för sent, fel leveranser, överskott etc till de större kedjorna Halens, Ellos mm o även kläder som är märkta med Gekås lappar....till samma "Ullareds"priser. Mycket barnkläder har dom.
    Sen har du också Karlssons Varuhus....han som startade Ullared en gång i tiden, har 15 butiker runt om, med samma koncept...har själv inte varit där men kika på deras hemsida, sök på Karlssons Varuhus. Här är orterna:

Bollnäs Bro Bräkne-Hoby Ed Högsby Mantorp Mariestad Morgongåva Motala Strängnäs Töcksfors Veddige Vetlanda Värnamo Västervik Själv åker jag till Ullared cirka 2 gånger om året, men TOK-handlar inte, utan mest som en utflykt, och det finns ju en del småbutiker runt om oxå. Dvs. bunkra upp årsförbrukning av schampo och tvättmedel begriper jag mig inte på varför man ska göra det, man vill ju variera lite med t ex schampo etc. O tvättmedel brukar de sälja på drive på matbutiken, t ex VIA 4-5 st för runt 100 lappen....så bunkring, nej tack.

Happy shopping
  • Scream2
    ullis01 skrev 2011-09-18 17:28:31 följande:
    Är man lite prismedveten i övrigt så fyndar man en del ja, men ALLT är inte sååå billigt. Du kan hitta varor billigare på till ex ICA Maxi stormarknad, Överskottsbolaget, Rusta, Jula, etc och som är av ungefär samma kvalitet. Sen finns också i närheten av Göteborg Klädkällaren, där hittar du kläder som kommit för sent, fel leveranser, överskott etc till de större kedjorna Halens, Ellos mm o även kläder som är märkta med Gekås lappar....till samma "Ullareds"priser. Mycket barnkläder har dom.
    Sen har du också Karlssons Varuhus....han som startade Ullared en gång i tiden, har 15 butiker runt om, med samma koncept...har själv inte varit där men kika på deras hemsida, sök på Karlssons Varuhus. Här är orterna:

Bollnäs Bro Bräkne-Hoby Ed Högsby Mantorp Mariestad Morgongåva Motala Strängnäs Töcksfors Veddige Vetlanda Värnamo Västervik Själv åker jag till Ullared cirka 2 gånger om året, men TOK-handlar inte, utan mest som en utflykt, och det finns ju en del småbutiker runt om oxå. Dvs. bunkra upp årsförbrukning av schampo och tvättmedel begriper jag mig inte på varför man ska göra det, man vill ju variera lite med t ex schampo etc. O tvättmedel brukar de sälja på drive på matbutiken, t ex VIA 4-5 st för runt 100 lappen....så bunkring, nej tack.

Happy shopping

Karlssons är svindyrt! Ivarjefall i den butik där jag varit. Och då i jämförelse med Ullared...lika besviken varje gång jag kommer in där....
  • stiletto

kan någon ge ett prisexempel på en leksak? Leksaksspis, dockor eller något så jag nåt att jämföra med, jag gillar sånt

• jessi

body till bebis ligger runt 39 kronor..mössa 25 15-20 kronor..amningskudde 100-149 kronor..kan inte jättemycket om leksaker..jag köpte en massa saker till oss nu när vi väntar bebis.

• blåbär02

Skrållan docka tror jag kostar runt 400:- i vanlig leksaksaffär och kostar 199:- eller 249:- på Gekås! =)

• Pinkflower880

Vi åkte dit innan vi fick bebis och köpte allt. Vissa saker är billigt, annat lika "dyrt" som hemma. Men smidigt att köpa allt på samma ställe. Dessutom är det som en utflykt, det är roligt.

Var där i somras igen då dotter var två månader och köpte kläder inför hösten. Bodysar för ca 40 kronor och byxor för samma pris. Leksaker har jag inte spanat in än då hon inte behöver så många. Men är där minst två gånger per år...

Sådär ja
  • Pojkmamma x3

Jag köpte en Iggle Piggle (stavas?) docka för 69:- Den han prata och dansa, samt öppna och stänga ögonen. Den kostar 699:- på BR, så det var ett riktigt fynd :) Annars är ytterkläder, fleecekläder till barn billigt tycker jag.

• Miia88

Detta var bra info då jag ska till gekås om 2 veckor =) 
    Någon som vet vad deras resesängar kostar? =)  

Svar på tråden Hur billigt är Ullared egentligen?