Anonym (samma) skrev 2011-09-18 17:40:00 följande:
Skulle kunnat vara jag som skrev inlägget. Jag har upplevt detta ett flertal gånger, men jag har aldrig tänkt på att det kan vara något farligt. Lite obehagligt bara.
Jag har ibland ett tryck i öronen och som att någon även sitter och trummar på trumhinnan. Ibland kan det komma av vissa rörelser eller småljud eller om jag ligger i en viss ställning. Ibland släpper det ibland sitter det kvar. Det är skitobehagligt iaf.
När jag lägger mig ibland på kvällarna har jag också upplevt, som du, att det snurrar när jag blundar och när jag tittar snurrar det fortfarande men jag försöker fästa blicken och då slutar det.
Jag är även lite yr ibland om dagarna och ibland känns det nästan som att man är i en dröm eller att man är lite onykter. Superobehagligt! Även detta med fläckar framför ögonen kan dyka upp, men det tror jag ärligt talat har med att göra att jag inte använder mina glasögon som jag ska.
Jag har lågt blodtryck och reser jag mig upp för fort kommer yrseln även då...
Hmm, ja undrar om det är något farligt eller om man bara är så...
Visst e det obehagligt?!
Jag har ju inget fel på mina ögon, var nyss hos optikern och han sa bara att jag har en pytteliten skelning på ena ögat, men det var inget som skulle kunna orsaka några som helst besvär.......och inget jag vetat om innan heller.....
Har du sus i öronen också? el typ tjut?