• Silee

Hjälp med pannkakor. Smakar ingenting :(

Jag är så sugen på pannkakor, och sist jag gjorde egna hade dem ingen smak alls. Jag har kollat runt på nätet och tydligen så är alla recept samma sak, ägg, mjölk,mjöl, salt och margarin, så varför blir det bara fel för :(

• Svar på tråden Hjälp med pannkakor. Smakar ingenting :(
  • Duoo

Jag brukar blanda i lite vaniljsocker, men bara lite

• Annelie 76

Du måste ha mycket fett när du steker, annars blir det ingen smak. Helst smör, det ska nästan droppa från pannkakorna då smakar de mest. Lite socker eller vaniljsocker i smeten hjälper att ge smak men fettet är viktigast.

• supersemlan

Hmm... för lite salt kanske? Ägg ger god smak åt pannkakorna, så öka mängden ägg i förhållande till övriga ingredienser. Och stek i smör! Inte margarin. Jag steker med smör och lite rapsolja, det blir frasiga och goda pannkakor.

• Linda1976

Margarin? Nä, sluta genast!

Jag gör pannkakor på vispgrädde, ägg, lite fiberhusk, ekologiskt vaniljpulver (inte socker) och aaaaaningen salt. Blir perfa, och mycket nyttigare än med mjöl  

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • supersemlan

Ibland blandar jag i lite grahamsmjöl i smeten, det tycker jag ger god smak. Mindre efterrätt, mer mat.

• Silee

tack för alla recept, nu ska det testas här och vi får se vad som händer!
    spännade!

• KjellLokes mamma

Jag brukar ha i vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker), dessutom brukar jag byta ut mjölet, dinkelmjöl eller lika delar vetemjöl och rågsikt. Det enda med lite grövre mjöl är att du måste röra om innan varje gång du tar en ny skopa, det lägger sig längst ner ganska fort.

Sedan har jag smör istället för margarin, och steker dem väldigt tunna. :)

• Majsan70

Jag gör mina pannkisar på ägg, mjöl, vatten, salt, socker och vaniljsocker. Steker dem i margarin för jag tycker smör smakar förjävla illa.

Får alltid smakrika frasiga pannkakor.

• jordgubbe88

Har alltid vaniljpulver i mina med. Och vill man ha dom riktigt frasiga så ska man ha vatten istället för mjölk=)

• Silee

jag har bara margarin hemma, så jag får väl steka dem i det
    tipset med smöret får jag testa en annan :)

tack för alla tips, ni är riktigt fina! Solig

Svar på tråden Hjälp med pannkakor. Smakar ingenting :(