• cabrera

hårprodukter för torrt/skadat hår??

Har ni några bra tips ang BRA hårprodukter för torrt/skadat hår? Jag måste använda platt tången ofta så skulle uppskatta bra tips mot nå värme skyddande produkter oxå

• Svar på tråden hårprodukter för torrt/skadat hår??
  • Meus Veritas

Använder garnier inpackning med avokado för torrt hår, aldrig balsam. Mitt hår har blivit jätte fint!!

• Emtra

Jag hade jätteproblerm och hitta en bra serie till mitt hår, använder precis som du plattång ofta. Nu använder jag Aussie, köper billigt på Rusta :) Helt underbara produkter!

Schampoo Aussie miracle moist :http://www.rusta.se/aussie_miracle_moist_p85101703.html
    Balsam/conditioner Aussie Reconstructor hårkur 3 minutes http://www.rusta.se/aussie_reconstructor_p85151430.html
    Värmeskyddsspray:TRESemmé Heat Defence  http://www.rusta.se/tresemm__heat_defence_p85201235.html

• tess1988

Det beror lite på hur mkt pengar du vill lägga på hårprodukterna. Det allra bästa schampo och balsamet som jag testat är från Redken och heter all soft. Men det är dyrt... Bästa hårinpackningen som jag testat kommer från Joico, minns inte vad den heter men ngt med "reconstructer" har jag för mej... Lanza har jättebra värmeskyddande produkter. 

Det är dyra produkter allihopa som jag rekommenderar. Men de är hur bra som helst! Har räddat mitt supertorra sönderblekta hår helt, och är numera jättefint! =)

• jennyu

Nån hårolja, typ Moroccan oil eller Orofluido. Kanon för torrt hår.

Inpackning Loreal absolute repair.

Jag har extensions och återfuktning är otroligt viktigt när man har det. Inpackning varje gång du tvättar håret, inte tvätta för ofta osv. Har du torrt hår borde detta även gälla vanligt hår, inte bara extensions.

• Malte10
    Emtra skrev 2011-09-18 20:04:57 följande:
    Jag hade jätteproblerm och hitta en bra serie till mitt hår, använder precis som du plattång ofta. Nu använder jag Aussie, köper billigt på Rusta :) Helt underbara produkter!

Schampoo Aussie miracle moist :www.rusta.se/aussie_miracle_moist_p85101703.h...
    Balsam/conditioner Aussie Reconstructor hårkur 3 minutes www.rusta.se/aussie_reconstructor_p85151430.h...
    Värmeskyddsspray:TRESemmé Heat Defence  www.rusta.se/tresemm__heat_defence_p85201235....
    Men hallå vad billigt.
    Jag köper också den serien och reconstructor inpackningen är underbar. Fast jag har handlat på kicks där det är dyrare. Ska genast bege mig till rusta och kolla.
  • Lossan

Jag arbetar som frisör på en liten salong och får ofta frågor kring torrt/skadat hår.
    För att förebygga slitage på håret kan du tänka på följande:

Skydda håret mot starkt solljus.
        Tvätta håret högst två gånger i veckan och låt håret självtorka.
        Minimera användningen av locktång, plattång och hårfön.
        Blek eller färga inte håret.

Använd bra hårprodukter!

Läs innehållsförteckningen på dina hårprodukter. De bör inte innehålla för mycket salt ( vissa schampon innehåller jättemycket salt) eftersom det sliter ordentligt på håret.

Titta efter produkter som innehåller Aloe Vera, panthenol, glycerol, silkesprotein, arganolja och sheasmör. Det är bra produkter för skadat och torrt hår.

Något som fungerar bra för många är Moroccanoil som innehåller just arganolja.

Lycka till!
  • Beya

Jag har testat allt! dyra schampo från salonger m.m. Nu har jag äntligen hittat rätt, det är ett kokosnöt-schampo från hälsokosten. Håret har blivit så lent att min frisör undrar vad jag gjort använder också morrocanoljan.

• AnnieLauren

Man skall alltid alltid använda balsam efter inpackning för att stänga hår taggarna som öppnas med schampot, inpackningen tränger in i hårstråna pga att schampot gjort detta och balsam stänger taggarna igen så att avgaser, produkter och framför allt värme från styling inte ska tränga in och förstöra hårstrået :)

Svar på tråden hårprodukter för torrt/skadat hår??