• Anonym (Nyfiken)

Knullar tjejer?

Jag kollar igenom serien The L word och de använder ofta utrycket "fuck", som i "Shane fucked her" eller liknande. För mig är fuck = knulla, så min fråga är: Knullar tjejer med varandra? Och hur går det till om man får fråga? Skäms Dvs räcker det med att man slickar varandra för att knulla, eller involverar det något mer?

Jag är inte så väl bevandrad på tjejsexfronten än, men är ivrig att lära mig Skrattande

• Svar på tråden Knullar tjejer?
  • Tom Araya

Tungknulla, fingerknulla....e.t.c.

Om en strap-on är inblandad är det definitivt knulla.

• Anonym (Nyfiken)

Ok så användning av fingrarna räknas som knulla? Ja, med strap-on så blir det ju ungefär som ett vanligt hederligt knull nästan...

Inte för att det egentligen gör nåt, men PE är du kille? Jag tror jag främst undrar hur tjejer själva ser på saken, men allas åsikter är förstås välkomna Solig

• Tom Araya
    Anonym (Nyfiken) skrev 2011-09-19 01:21:01 följande:
    Ok så användning av fingrarna räknas som knulla? Ja, med strap-on så blir det ju ungefär som ett vanligt hederligt knull nästan...

Inte för att det egentligen gör nåt, men PE är du kille? Jag tror jag främst undrar hur tjejer själva ser på saken, men allas åsikter är förstås välkomna Solig
    Tja, du kan ju vända på det också...är knulla penetration av vagina eller?
    Du har ju analknull, bröstknull, munknull...e.t.c.

Nej, ska jag vara ärligt är det ingen term som det finns något större korrekthetsbehov på.
    Man väljer helt enkelt att kalla det för knull, kanske för att beskriva akten som lite hårdare och råare.
  • Anonym (Nyfiken)

Anledningen till att jag ställer frågan är för att när jag har ställt frågan till andra så har jag alltid fått svaret "näää, tjejer kan ju inte knulla??". Men det är bara straighta tjejer och killar och några gaykillar som svarat, dvs inga bi/lesbiska tjejer, så därför undrar jag hur de ser på det? Jag tänker mig att tjejer kan knulla, och precis som du skriver så tänker jag mig att det är lite hårdare och råare då. Men jag vet inte riktigt hur det går till...

• Tom Araya

Men det är också så att du inte helt kan likställa orden bara för att de översätts med varandra.
    Det är två olika språk och svenska och engelskan skiljer sig ganska markant på just punkten: hur många olika betydelser eller nyanser i betydelse har ett ord?
    Ta engelskans gun exempelvis, det kan betyda allt från pistol till kanon.

• Anonym (Nyfiken)
    Sabbi skrev 2011-09-19 01:39:18 följande:
    Vad ordet "knulla" betyder

sv.wiktionary.org/wiki/knulla
    Ok, men använder du ordet knulla när två tjejer har sex?
  • Anonym (Nyfiken)
    Tom Araya skrev 2011-09-19 01:41:57 följande:
    Men det är också så att du inte helt kan likställa orden bara för att de översätts med varandra.
    Det är två olika språk och svenska och engelskan skiljer sig ganska markant på just punkten: hur många olika betydelser eller nyanser i betydelse har ett ord?
    Ta engelskans gun exempelvis, det kan betyda allt från pistol till kanon.
    Jo givetvis, översättningar är alltid lurigt men det var väl den närmaste översättningen jag kom på. Jag likställer nog ofta fuck med knulla. Vad anser du om ordet fuck då? Vad innebär det?

Och varför tror många att tjejer inte knullar med varandra?
  • KjellLokes mamma

Allt ligger i vad en väger in i ordet såklart.

Synen att två tjejer inte kan knulla ger en lite tragisk syn på kvinnor kan jag tycka. Vad som behövs för att knulla är en kuk - har du ingen (eller inte tillgång till en) kan du inte knulla?

Enligt min definition kan en knulla genom petting, oralt eller tillbehör, därför kan två kvinnor som har sex knulla.

För att svara på frågan i inlägg #8, varför många anser att tjejer inte knullar, kan det inte hänga ihop med den traditionella synen på det kvinnliga sexet? Ni vet, oskuld tills en gifter sig, lyset släckt under det tvångsmässiga vaniljsexet på lördagskvällen, föredrar att älska framför att knulla, vill egentligen inte ha sex alls, osv i all evighet.

Då kan ju två tjejer som har sex såklart inte knulla, för då finns det ingen "drivande" i sexet. En drivande i sexsammanhang måste ju vara en kille. Enligt den synen dårå.

• Anonym (Nyfiken)
    KjellLokes mamma skrev 2011-09-19 02:19:40 följande:

Allt ligger i vad en väger in i ordet såklart.

Synen att två tjejer inte kan knulla ger en lite tragisk syn på kvinnor kan jag tycka. Vad som behövs för att knulla är en kuk - har du ingen (eller inte tillgång till en) kan du inte knulla?

Enligt min definition kan en knulla genom petting, oralt eller tillbehör, därför kan två kvinnor som har sex knulla.

För att svara på frågan i inlägg #8, varför många anser att tjejer inte knullar, kan det inte hänga ihop med den traditionella synen på det kvinnliga sexet? Ni vet, oskuld tills en gifter sig, lyset släckt under det tvångsmässiga vaniljsexet på lördagskvällen, föredrar att älska framför att knulla, vill egentligen inte ha sex alls, osv i all evighet.

Då kan ju två tjejer som har sex såklart inte knulla, för då finns det ingen "drivande" i sexet. En drivande i sexsammanhang måste ju vara en kille. Enligt den synen dårå.

Intressant! Och ja, det var därför jag ställde frågan här. Till personer som förhoppningsvis har en icketraditionell syn på kvinnligt sex Glad
Svar på tråden Knullar tjejer?