• m4rr386

illamående på natten??

hej...
    jag börjar känna mig ganska frustrerad för jag är illamående om nätterna, kan inte ligga på annat sätt än ryggen för annars känner jag mig kallsvettig och illamående. det blir inte bättre av att äta något i sängen innan jag går upp. någon annan som har samma problem? och någon som har något tips? jag har testat åksjuketabletten postafen och den hjälper ibland känns det som, men inte alltid.

kramar

• Svar på tråden illamående på natten??
  • Someday

Jag har haft samma bekymmer. Är nu gravid i v 24 och mår fortfarande illa, dygnet runt. För mig har inget hjälpt mer än att stå ut. Är inte längre konstant illamående utan nu är det nog mer som för de flesta i början, att det kommer och går.
    Be din BM om ett läkarbesök, det finns andra tabletter...

• m4rr386

hej!
    har någon tablett hjälpt för dig?
    sjukt jobbigt när man är på jobbet också.. och när man inte spyr känner man sig bara allmänt grön i huvudet dygnet runt ! jättejobbigt.. har du kunnat njuta av din graviditet lite iallafall? man vill ju verkligen bara ha känslan av att detta är det bästa som hänt men det går inte när man mår dåligt känns det som..

• Someday

Jag har inte fått ta tabletter av olika anledningar så jag har fått stå ut! Tyvärr!

• EhjärtarP

Jag vaknar om nätterna och mår illa, så jag vet hur jobbigt det är :/. Är i början av graviditeten och mår illa till och från under dagarna, det kommer i vågor. Däremot har jag inte spytt något, kanske skulle kunna om jag verkligen ville men jag vill helst slippa. Sen eftersom att jag vet varför jag mår illa och inte är sjuk så känns det så onödigt att kräkas om jag kan låta bli..
    Skitjobbigt att tänka på mat osv, vad man ska äta för något om dagarna, vad man ska laga osv. Är inte sugen på något! Och ändå är jag ändå hungrig samtidigt.. suck.

Jag köpte Sea-band som ska kunna hjälpa mot graviditetsillamående, men för mig fungerar det inte. Blir bara öm av kulan som ska trycka åt en särskild punkt. Funderar på att köpa Postafen, för jag ska på två kalas i helgen och orkar inte sitta där och äta mat osv när jag mår illa hela tiden.. ska även på en ceremoni och stå på en scen inför massa folk, bara den tanken gör mig illamående och då jag redan mår illa vill jag gärna slippa det värsta illamåendet. Så jag hoppas att postafen hjälper!!

• Miss Lycklig

Varit hemma en vecka nu med konstant illamående dygnet runt, har dock inte heller kräkts. Har provat sea-band som jag bara mådde mer illa av. Nu har jag precis tagit min första Postafen och håller nu tummarna för att det ska funka. Ska till vårdcentralen och få ett sjukintyg imorgon iaf.

Blir nog tvungen att berätta tidigare än jag hade tänkt på jobbet...de undrar väl varför min "magsjuka" aldrig går över...Förvånad

• mammas4killar

jag känner också igen mej! mellan v. 5 och v.12 mådde jag illa och kräktes på kvällar och nätter. mitt illamående började vid 21-tiden och släppte vid 4-tiden på morgonen. förstår att det är jobbigt, trodde själv jag skulle bli tokig.
    blev inlagd i v.12 och fick dropp plus en b-vitamin spruta, efter det så släppte det, vet inte om det beror på att det kanske skulle sluta iaf eller om det var droppet och sprutan som hjälpte.
    Be att få lergigan comp eller primperan utskrivet, det hjäpte mig tillbaka. och kolla så att du inte är uttorkad ifall su kräkts mycket, då kan man behöva bli inlagd

• Miss Lycklig

Verkar faktiskt som om Postafen funkar, har mått väldigt lite illa under dagen...*peppar peppar*.
    Hoppas, hoppas, ska iaf se om jag kan få några procent sjukskrivning då jag ej klarar tidiga morgnar på jobbet (6.30) då jag har ansvar att servera barnen frukost på fritids. Har ett oerhört socialt jobb där det inte går att må så här illa helt enkelt.

Hoppas alla ni andra mår bättre snart!

• EhjärtarP

Åh ska testa Postafen imorgon! Däremot funderar vi på att berätta tidigare också i och med mitt illamående.. om jag inte orkar med kalasen vi är bjudna på i helgen så förstår ju folk varför om man säger sanningen. Svårt att komma med en bra ursäkt annars som håller i två dagar i rad...
    Men visst jobbigt att berätta redan i v.7 när man är i dessa kritiska veckor om något går fel, men vad ska man göra när man mår piss? Svårt att dölja..

• Miss Lycklig

Blev sjukskriven en vecka till. Skönt! Tycker dessvärre att postafen inte funkar lika bra längre...Rynkar på näsan

• m4rr386

jag tyckte postafen hjälpte mig, trodde jag. fast jag har kommit på mig själv må bättre och fakiskt mindre illamående iallafall om dagarna när jag inte tar dom.. ska försöka så ett tag till. jag mår exakt så, illamående om dagarna men spyr inte, och vill heller helst inte göra det. man mår illa av att tänka på mat, av att inte äta mat, av att lukta på det och titta på det. hoppas man har den turen så det går över snart..
    jag märker också att jag mår mer illa ju mer mina bröst spänner.. något ni upplevt? kanske för att det är en ovan känsla man mår lite extra dåligt ... eller något! hoppas det löser sig för oss alla snart varjefall :)

• As mamma

Du kan be att få lergigan eller primperan utskrivet, det har inte hjälpt mig men har tydligen hjälpt många andra. Har inte så mycket tips tyvärr, lider själv av hemskt illamående som vägrar ge med sig :(

Svar på tråden illamående på natten??