vad av detta kan jag frysa...
kan jag frysa 10% gräddfil?
eller matlagningsgrädde på 7 och 15%
kan jag frysa lätt margarin på 28 eller 40 %
Tacksam för svar!
kan jag frysa 10% gräddfil?
eller matlagningsgrädde på 7 och 15%
kan jag frysa lätt margarin på 28 eller 40 %
Tacksam för svar!
Tja, vad är alternativet? Att kasta det? Testa att frysa och se hur det blir när det tinar?
Hejhopp! Allt utom gräddfilen är jag nästan säker på att det går att frysa!!! *puffar* lite samtidigt...
Margarin går att frysa iallafall!
ja inte är jag så snål så jag inte klarar av å kasta
men eftersom jag alltid kastar så tyckte jag det vore toppen att frysa
Margarin går att frysa, det vet jag. Är inte så säker på att det går med grädde och gräddfil går inte alls.
Grädde har jag för mig blir konstigt om man fryser...
Tack för alla era svar
gräden går att frysa lika så margarinet.......... gräddfil skär sej å blir dunder mega kornigt.
ja jag är vetgirig av mej så jag var ju bara tvungen å testa mjölk går oxå att frysa men då funkar den bara till matlagning (nada go att dricka) vispgrädde (40%)går oxå att frysa men går inte att vispa sen men funkar perfekt i mat
gräde å mjölk kan se lite småkornig ut när det vart fryst men det slätar ut sej i mat å bakning
www.livsmedelssverige.org/livsmedel/animalier/mjolk/gradde.htm
Det e iofs 40%-ig grädde...
Äsch, släng in allt i frysen...det kan ju inte blir värre än att du får slänga vissa saker sen
hehe kanske man ska göra det......men vad sur jag skulle bli när jag har haft det på upptining och man är såååååå hungrig sen funkar inte producterna....
Äh kan ju vara värt ett försök.
hehe, iofs, men det verkar ju som om allt utom gräddfilen går att frysa..så det e nog värt en chansning
Om inte annat så får du ju se sjäälv hur fryst gräddfil beter sig