• Ntme

storlek på äggblåsa för att släppa??

gjorde ett VUL idag för att se om ägglossnignen var på gång. Slemhinnan såg bra ut och hade ett ägg på 13.5mm.

Hur stort ska ägget vara innan det släpper och hur mycket växer det per dag?? 

• Svar på tråden storlek på äggblåsa för att släppa??
  • FruZäll

när ja gjorde vul var mina äggblåsor 18mm & 19mm. de var ca 3dagar innan ÄL, läste någonstans att de växer 2mm/dag

• Ntme

hmm.. då riskerar jag mao att misslyckas denna månad eftersom att de inte inseminerar på helgen

• lol0809

Men din äggblåsa når ju 19 om 3 dagar om det ökar med 2 mm/ dag som det sas innan.

Äntligen gravid igen hoppas bebis stannar
  • lol0809

Oj läste fel. Sorry. Men om du inseminerar på fredag då? Om du nu har äl på lördag el söndag så är det väl goda chanser ändå?

• Ntme

lol0809: Jo men om man lägger på 18 + 3dagar innan äl, då blir det ju 18+2=20 (1dag) 20+2=22 (dag 2) 22+2=24(dag 3 och äl) om man räknar enligt fruzälls äggblåsor
    hennes var alltså 24mm

FruZäll skrev 2011-09-19 10:37:47 följande:
    när ja gjorde vul var mina äggblåsor 18mm & 19mm. de var ca 3dagar innan ÄL, läste någonstans att de växer 2mm/dag

Min är 13.5, så om vi räknar...

mån: 13.5 tis:15.5 ons:17.5 tors: 19.5 fre: 21.5 lör: 23.5 sön: 25.5

vilket verkar tyda på ÄL på söndagen, stegringen bör då vara två dagar innan dvs på fredagen...

uscha vad negativ jag är =(

kampenomettmirakel.blogg.se          

• Jag är bara jag

Inte riktigt 2 mm utan kanske 1,6. Ibland växer de saktare också-jag fick älutslag dag 21 en gång efter stimulering,läkaren misströstade totalt!

• Hjärtefröjd

Det är nog väldigt olika, någon gång har jag fått ÄL när äggblåsan varit 21 mm, andra gånger har den varit närmare 30 mm.

• lol0809

Googla lite på ämnet så får du ju mer fakta lycka till iallafall

• lol0809

Hoppas det löser sig. Kom på att när vi försökte bli med barn med nr 3 så va min ägglossningen konstig så vi gick till privat Gun, där kollade hon mina äggstockar och sa att jag hade en äggblåsa på 18 och att den släpper runt 20-22 mm. Hade helt glömt bort det han blev inte till den månaden men månaden efter och nu 9 månader efter han föddes sitter jag gravid med nr 4 ( v. 13 nu ) håller tummarna för dig

• lol0809

* privat gyn såklart inte Gun haha

• Kiwi10

Jag var på VUL idag och hade blåsor på 20 och 21. Tog ägglossningssprutan idag och ska insemineras imroogn i Malmö!!!

3e försöket 

• Nellansmamma

ja hade en blåsa på 20, tog ÄL sprutan dagen därpå o dan därefter blev ja inseminerad o d tog sej.

• Fru xx

Hur stor dos tar ni med äl- spruta? Jag har ätit pergo och inseminerats efter vul och positivt äl-test, men har inte tagit äl-spruta. Kanske man skulle tjata till sig en på nästa försök. Gyn sa senaste försöket att äl- spruta inte skulle behövas men jag undrar... Har ju inte blivit gravid än...

• Fru xx

Kan tillägga att jag hade ett ägg på 21 mm och ett på 17 mm på vul på dag 11. Fick sedan positivt äl-test på eftermiddagen dan efter, alltså dag 12. Blev inseminerad på morgonen dag 13 och 14. Blev som sagt inte gravid tyvärr.

Svar på tråden storlek på äggblåsa för att släppa??