Jag känner så väl igen mig i ovanstående....
Jag är en vilsen själ, 33 år gammal. Det känns som om jag irrat runt hela livet och letat efter mig själv men har fortfarande inte kommit på vem jag är. Jag har alltid försökt hitta vänner men aldrig lyckats. Jag har intalat mig själv flertalet gånger under uppväxten att det kommer att bli bättre så snart jag blivit en viss ålder, eller jag börjat med en ny idrott, eller skaffat pojkvän, eller flyttat till ny stad.... osv... meeeen det har aldrig blivit bättre... och jag har aldrig lyckats få vänner.
Jag har alltid setts som den där glada tjejen som alltid har nära till ett skratt, som alla tycker är ok men som ingen känner sig bekväm med för att hon själv är väldigt obekväm med sig själv.
Jag är idag 33 år gammal. Jag har den underbaraste familjen sedan ca 1 år tillbaka, jag har ett bra arbete och underbara kollegor (som dock ser mig som denna glada tjej som alltid ställer upp, men där endast ytliga kontakter och korta konversationer är möjlig). Men jag borde ju ändå känna mig tillfreds och nöjd med mitt liv.
Men jag känner ändå en stor tomhet inom mig, jag skäms för att säga det. Men jag har under hela livet letat efter någon/några vänner att dela min glädje, sorg, smärta mm tillsammans med, men har aldrig hittat detta. Jag har aldrig kunnat öppna mig själv, har aldrig något att säga, funderar alltid vad jag ska prata om och sitter helt enkelt fast. Hur hittar man sig själv egentligen? Inser ju att det är något jag måste göra för att känna mig bekväm i både mitt eget och andras sällskap, men hur gör man då??
Ja, det är många tankar som cirkulerar. Dela gärna med er av era tankar kring detta!! Ville bara tala om att du är inte ensam.