inget klotter!!
Jag börjar bli ordentligt stressad över det här för enligt BVC så ska han kunna klotterrita med krita, fram och tillbaka över pappret och göra det ordentligt.
Min gör inte så, han är inte intresserad av att måla... om jag ger honom en krita så kan han i bästa fall dra ett streck på pappret, aldrig fram och tillbaka rörelse, eller en massa klotter... ett streck och sen släpper han och vill göra annat...
Tydligen ska det här vara jätteviktigt så jag är nervös nu..
Han föredrar mer att leka med sin kulbana, stoppa kulor i flaskor, leka med lego, försöka hoppa (han hoppar inte men han försöker och vill att vi visar), leker med sin nalle och docka att han matar och kramar och så ska de åka rutschkana, hoppa på sitt hoppdjur och sitta på sin bil, dra upp ena benet i en sekund (vi säger ta upp benet och så tar han upp det så han står på 1 ben i 1 sekund och så gör vi samma), dansa, springa runt och busa, borsta tänderna.. han kan dricka ur vanligt glas ganska bra och kan hantera skeden rätt bra när han äter gröt och yoghurt. Doppar och sen in i munnen...har ca 8-10 ord som vi förstår.. och förstår allt annat vi säger och följer instruktioner (kasta blöjan i papperskorgen), hjälper mig tömma diskmaskinen.. bläddrar fint i böcker..
men just klottra, nej... börjar oroa mig för hans finmotorik!! Han börjar dagis om en månad så då kanske det blir bättre när han ser andra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 11:54
han är 18 månader bör jag tillägga