• Anonym (pengen)

Förmånskund på Nordea? Hur mycket lyckades ni förhandla ner boräntan?

Som rubriken lyder, hur mycket har ni lyckats förhandla ner räntan? Har fått ett jättebra bud från en annan bank där tex 4 års bundet skulle hamna på 0,74% mindre än Nordeas!
    Hur medgörliga är dom? Har ringt min personliga bankman för ett möte, men är redan nu nyfiken på hur det kan tänkas gå!

• Svar på tråden Förmånskund på Nordea? Hur mycket lyckades ni förhandla ner boräntan?
  • Anonym

Hej!

Jag är förmånskund i Nordea och har blivit lovad 0,65% rabatt oavsett vilken ränta (dvs. rörlig eller bunden) jag väljer. Som det ser ut nu, kommer jag att dela upp mitt banklån i 2 delar - en del med rörlig ränta samt en del bunden på 2 år.

Jag har varit på andra banker också. Men Nordeas bud (för min del i alla fall) var bäst.

• Anonym (Rabatt boränta)

Försöker mig på att blåsa lite liv i denna tråd. Har Nordea som bank och 3 mån rörlig rta på ett lån som i dagsläget är 1 407 000 kr. Amorterar drygt 1 600 kr/mån. Ränterabatt 0,45 punkter (vilket gör att jag hamnar på 1,64%) som gäller fram tills nu under våren. Kontaktade Nordea och fick, efter samtal igår, 0,6 punkters rabatt, vilket gör att jag hamnar på 1,49%. SBAB erbjuder mig 1,29% ränta. Hos Nordea har jag en typ av försäkring, bolåneskydd, vilket betyder att den går in och betalar mina räntor under 1 års tid om jag blir sjukskriven/arbetslös. Eftersom jag är ensamstående så känns detta som en trygg försäkring. SBAB har inget liknande.

Hur ser det ut för er andra?
    Bank
    Rörlig eller bunden rta
    Storlek på lön
    Ränterabatt samt ränta efter rabatt

Nyfiken på om jag har en bra rabatt eller om jag ska försöka förhandla ytterligare.

Svar på tråden Förmånskund på Nordea? Hur mycket lyckades ni förhandla ner boräntan?