• Evelina94

Har nämligen tappat bort mitt bankkort men kan jag ta ut pengar på banken?

Kom just på att jag får mitt studiebidrag imorgon och började leta efter mitt bankkort. Men själv klart har jag lyckats tappat bort de...
    Och nu kommer frågorna. Kan jag ta ut pengar på banken om jag har med mig mitt ID/pass?
    Är även under 18, så måste min pappa följa med eller kan jag göra det själv?

• Svar på tråden Har nämligen tappat bort mitt bankkort men kan jag ta ut pengar på banken?
  • Veritas18

Så länge du har ID kort borde det gå. Tror inte du måste ha med dig din pappa eftersom det är ditt konto.

• sasso78

Kom ihåg att spärra kortet så inte nån obehörig kommer åt det!!

• sportpappa

Ja, det fungerar bra att ta ut pengar med ditt ID-kort eller pass. Förr i tiden så tog man alltid ut pengar på det sättet Glad Kom ihåg att ta med ditt bankkontonummer. Det blir enklare då.
    Om du har full dispositionsrätt för bankkontot så kan du göra det själv.

Om du är osäker så är det enklast om ringer banken och frågar vad som gäller.

• elmadumle

Så länge de har kontanter på bankkonteret och du kan legitimera dig kan du ta ut. Här ska swedbank snart upphöra med kontanter, både för insättning och uttag.

• MatsAtari

Beror på vilken bank du har. SEB tex har väl ingen kontanthantering alls numera?

• seandra82

varför skaffar du inte nytt kort om du inte hittar det. . så länge du har giltigt id el pass men eftersom du säger är du under 18 så kan det variera vad banken säger om du får ta ut pengar eller så lånar du pengar av dina föräldrar så länge du väntar på nytt kort det tar ca en vecka 

• seandra82
    MatsAtari skrev 2011-09-24 11:31:24 följande:
    Beror på vilken bank du har. SEB tex har väl ingen kontanthantering alls numera?
    seb har egen bankomat som du kan sätta in pengar på dina konton el sån där pengavåg som räknar mynten o du skriver in ditt banknr
Svar på tråden Har nämligen tappat bort mitt bankkort men kan jag ta ut pengar på banken?